«Від початку творіння Бог створив їх чоловіком і жінкою» (Мр. 19, 6), – на ці словах Ісуса Христа, записані святим євангелистом Матеєм, звернув особливу увагу Папа Франциск перед проказуванням Богородичної молитви «Ангел Господній» із десятками тисяч вірних, що зібрались на площі Святого Петра у Ватикані опівдні в неділю, 7 жовтня 2018 р, коментуючи біблійний уривок про подружжя (дивМр. 10,2-16), який цього дня був прочитаний у римо-католицьких храмах.
Вчення щодо подружжя
Розповідь розпочинається тим, що до Учителя приступають фарисеї з провокаційним запитанням щодо подружжя, мовляв, чи можна відпускати свою жінку, адже Мойсей на це дозволив, надаючи дружині розвідного листа. У Своїй мудрості та Своєю владою, отриманими від Отця, Ісус відповідає: «Він вам написав цю заповідь через ваше жорстоке серце». Тобто, мова йде про норму, яка скерована на те, аби розв’язати помилки нашого егоїзму, але вона не відповідає первинному Божому задумові. Спаситель пригадує фарисеям про те, яким є бажання Творця щодо подружжя: «Тому залишить чоловік свого батька й матір і з’єднається зі своєю дружиною, і будуть двоє одним тілом, так що вони вже не двоє, а одне тіло. Отже, що Бог поєднав, те людина хай не розлучає».
Отож, як наголосив Глава Католицької Церкви, в Божому задумові не було передбачено, що чоловік одружується з жінкою, а згодом, коли щось піде не так, то може її відпустити. Чоловік та дружина покликані доповнювати один одного, взаємно собі допомагати в подружньому житті.
Таке вчення захищає гідність подружжя
Таке вчення щодо подружжя є дуже чітким і воно оберігає гідність подружжя, як зв’язку любові, що передбачає вірність. Любов взаємного дарування, підтримана благодаттю Ісуса Христа, дозволяє подружній парі залишатись об’єднаною в подружжі. Натомість, якщо в подружжі переважатимуть особисті інтереси, задоволення своїх власних бажань, то такий зв’язок не зможе довго тривати.
Реалії подружжя
Ця ж євангельська розповідь з великим реалізмом пригадує нам про те, що чоловік та дружина, покликані жити досвідом взаємин і любові, можуть переживати різні болючі моменти кризи. Ісус не дозволяє на те, що може призвести до розбиття стосунків. Церква, з одного боку, не втомлюється підтверджувати красу сім’ї такою, якою вона була нам передана Святим Писанням та Традицією; і, водночас, бажає, щоб сім’я відчула материнську близькість Церкви, зокрема, це стосується тих сімей, які перебувають у важких ситуаціях чи в кризі стосунків.
Зранена любов може бути зцілена
Поведінка Господа Бога стосовно Свого невірного народу, тобто нас, навчає нас того, що зранена любов може бути зцілена Богом через милосердя та прощення. Тому Церква в таких ситуаціях не повинна відразу осуджувати, а навпаки, – перед обличчям болючих подружніх невдач, виявляти свою любов і милосердя, щоб, таким чином, навернути до Бога зранені та загублені серця.
«Молімо Пречисту Діву Марію, щоб Вона допомагала подружжю жити та завжди оновляти свій зв’язок, розпочинаючи від первинного Божого дару», – мовив Папа на закінчення, після чого проказав із вірними молитву «Ангел Господній» та уділив своє Апостольське благословення.