Оригінальні уроки веде вчителька молодших класів Валентина Безкоровайна. Для педагогів і учнів – вона активний борець за здоровий спосіб життя і «морж» зі стажем. «Все почалося 18 років тому, – зізналася Валентина Михайлівна. – Одного разу я потрапила на лекцію, де виступав 50-річний чоловік, який переконував, що не дивлячись на вік, він відмінно себе почуває і купається в крижаній ополонці. Мені дуже сподобалося – в ньому відчувалося здоров’я ».
Кілька разів Валентина Безкоровайна дивилася на тих, що купаються «моржів». А потім вирішила спробувати. У підсумку – займається цим з тих пір регулярно, відзначаючи, що відмінно себе почуває і фізично, і психологічно.
У 2006 році вчителька вирішила створити в своїй школі гурток по загартовуванню дітей. Написала спеціальну методику. Керівництво школи пішло назустріч. Та й як було не піти, якщо за статистикою в перший клас вже хворими приходять 30% дітей, а до випускного класу здорових залишається 10-20%. «Узгодили на обласному рівні, – розповів директор школи №34 Віталій Дейнега. – Звичайно, знадобилося безліч довідок і дозволів від санстанції, медиків. Плюс до всього – дозволу і заяви від батьків. Але ми впоралися. Так в нашій школі виник гурток «Основи природного оздоровлення організму».
В гуртку у екстремальної вчительки займається її клас – 23 людини. Приходять діти і з інших класів. «Якщо дитина не хоче або не може – ніхто змушувати не буде, – розповідає Валентина. – Всі ходять добровільно. Але зазвичай діти з радістю чекають заняття ».
Юні «моржі» діляться на три групи.
У першій – найсильніші діти. Вони в купальниках і плавках обливаються взимку на шкільному подвір’ї водою і охоче поринають в ополонку.
У другій групі – слабші «моржі». Ці діти ходять босоніж і тільки готуються до обливань.
Третя – це новачки. Вони починають вправи на морозі з дихання, потім можуть постояти без курток. Головне – все робити поступово. Непідготовленої дитини ніхто не виведе голяка і вже точно не дозволить йому обливатися.
Валентина Безкоровайна займається з хлопцями щодня, намагаючись не пропускати жодного уроку – адже загартовування важливо проводити регулярно. Тривалість уроку коливається в залежності від пори року. Взимку – це в середньому 45 хвилин, а восени і навесні – довше. «Можемо навесні вийти до Дніпра. Вода холодна, але повітря вже тепле, – каже Валентина. – Ходимо босоніж».
Взимку, щоб подивитися на маленьких «моржів», в шкільний двір збігається чи не вся округа.
Батьки спочатку обережно сприйняли нововведення. Але 8 років шкільного моржування все-таки позначаються – батьки передають один одному свої враження.
«Спочатку батьки зізнавалися, що переживали за дітей, – розповіла Безкоровайна. – Але дуже скоро побачили результат. Малюки перестали хворіти».
У гуртку у Валентини – школярі молодших класів. Батьки не можуть натішитися: якщо після садка в школу приходить дитина, яка стабільно хворіла кілька разів на рік, то зараз – рідко хто хворіє хоча б раз на рік. «Головне до всього підходити поступово і з розумом, – розповідає лікар Олег Петренко. – Відразу, без підготовки, не можна пірнати в ополонку. Інакше можна отримати переохолодження і навіть зупинку серця. А у випадку з дітьми – ризик, природно, збільшується. Загартовування добре тільки в тому випадку, якщо грамотно до цього підійти і починати поступово ».
Холодна вода, за словами медика, виступає своєрідним антисептиком: температура тіла підвищується – гинуть бактерії і віруси. До того ж включаються захисні функції організму – вони будуть захищати людину від інфекцій.
за матеріалами Сегодня
та Взгляд