Йн 10, 11-18 Того часу Ісус сказав: «Я – Пастир добрий! Пастир добрий кладе свою душу за овець. Наймит же і той, хто не є пастирем, якому вівці не належать, коли бачить вовка, що наближається, кидає овець і втікає, а вовк хапає їх і розполохує; наймит утікає, адже він – наймит, і немає йому діла до овець. Я – Пастир добрий. І Я знаю своїх, і Мої знають Мене; як знає Мене Отець, так і Я знаю Отця; і кладу свою душу за овець. Я маю й інших овець, які не з цієї кошари, тож Мені треба і їх привести; вони почують Мій голос, і буде одна отара й один Пастир. Саме тому любить Мене Отець, що Я кладу свою душу, аби знову прийняти її. Ніхто не бере її від Мене, але Я сам віддаю її. Владу маю її віддати, і владу маю знову її прийняти; цю заповідь Я одержав від Мого Отця».
Нарешті в цьому коментарі ми подивимося на Євангеліє через призму сім’ї та відносин. Ісус є пастирем по відношенню до Своєї Церкви, в цій алегорії Церква уподібнюється до стада овець. В 5 розділі послання апостола Павла до Ефесян відносини Христа і Церкви порівнюються до відносин чоловіка і дружини. Виводимо силогізм:
Чоловік має бути пастирем в своїй сім’ї, який турбується за овець – дружину і дітей.
Сьогодні ця фраза може викликати роздратування у феміністичного та гендерного руху, але також і у тих жінок, які тягнуть свою сім’ю на собі, навіть не відаючи про зловісні теорії гендеру. Одна із підвалин фемінізму це слабкість чоловіка, яка виражається в самоусуненні, відстороненості, пасивності або агрсивності, насиллі, намаганні компенсувати слабкість вольову фізичними первагами. Чоловік, не знаходячи гідного місця в суспільстві, шукає вихід в залежностях, як в знеболенні. Алкоголізм, наркоманія, порнографія та ігроманія. Нерідко ми бачимо жалюгідні прояви осіб чоловічої статі.
До речі, якщо в гуглі введете “мужчина”, то однією із перших у видачі пропозицій буде “мужчина-тряпка”.
На жаль, дуже симптоматично. В чому є вихід для чоловіка, який загубив себе?
Знайти Пастиря, який є добрий. Збагнути, що Він любить тебе настільки, ти важливий для Нього настільки, що Він готовий покласти Своє життя заради тебе.
Ти можеш себе вважати далеким від Церкви чи взагалі чужим світові християнства, але хай це не стане перешкодою, бо Добрий Пастир має й інших овець, які не з цієї кошари, привести;вони почують мій голос.
Кожне найменше натхнення слід розпізнавати, як Його голос, який кличе. Ти відчув Христа в словах своєї дитини чи дружини, а може в надихаючому фільму, в прикладі позитивному і негативному? Все, ти почув Його голос, і тепер Добрий Пастир тебе не кине.
Це перший етап, знайти Пастиря, але паралельно з цим відбувається відбудування самого чоловіка, що має уподібнитися до Пастиря, стаючи пастирем своєї родини.
В цих роздумах зупинимося лише на одній якості, зробимо лише на ній акцент, щоби ця риса Паситря не була загублена за другим, третім… у списку. Що найперше і наважливише в цьому перетворенні? – Сила? Мужність? Відданість? Яких ще суто чоловічих якостей мені бракує?
Найпершою характеристикою Пастиря є доброта. Пастир має бути добрим. Чоловік так само має бути добрим до своєї дружини, дітей, близьких, родичей. Добрим, а не слабкодухим. Добрим, а не безвідмовним. Саме доброта є вхідною брамою для того, щоби вести свою родину так, як Ісус веде Церкву.
Чи можете себе назвати добрими, чоловіки?