Вас не потрібно переконувати в тому, що порнографія — це потворний і згубний гріх. Ми знаємо, що той, хто захопився порнографією, згрішив гріхом хтивості, але це далеко не все. Коли людина відкриває браузер і починає дивитися ці картинки і відеоролики, то чинить не лише цей переступ, а одразу ВІСІМ.
Гріх ідолопоклонства
Будь-який гріх — це ідолопоклонство, тобто спроба знайти радість і задоволення не в Бога, а в тому, що Бог заборонив: „Але Бог прийшов до Авімелеха вночі вві сні й сказав до нього: “Ось ти помреш за жінку, що її взяв, бо вона заміжня.” Та Авімелех не зблизився до неї. Він і сказав: “Господи, невже ти погубиш навіть людей безвинних? Хіба ж він не казав мені: “Вона – моя сестра”? Та й вона сама казала: “Він — брат мій”. Я з чистим серцем і невинними руками вчинив це”. Тоді Бог сказав до нього вві сні: “І я знаю, що ти вчинив те з чистим серцем, і то я стримав тебе від гріху супроти мене; тому я не допустив, щоб ти доторкавсь її“ (Вих. 20: 3-6).
Гріх перелюбства
Це, мабуть, найбільш явний гріх, який чинить людина, переглядаючи порнографію. У 5-му розділі Євангелія від Матея Ісус проводить чіткий зв’язок між хтивістю і перелюбством: „ Ви чули, що було сказано: Не чини перелюбу. А я кажу вам, що кожний, хто дивиться на жінку з пожаданням, той вже вчинив перелюб з нею в своїм серці“ (Мт. 5: 27-28).Порнографія — це хіть, і створена вона для заохочення похоті. Але хтивість — це ще один підвид ще серйознішого гріха — перелюбу: дія чи бажання сексуальних відносин поза подружніми вузами.
Гріх обману
Обман — це дія, спрямована на приховування або перекручування ваших вчинків. Порнографія неминуче викликає сором, який людина буде прагнути приховати, завуалювати, не захоче його визнавати. Коли ви чистите історію свого браузера, щоб приховати від батьків свою залежність і одержимість, коли своєму духівникові навмисно не розповідаєте про перегляд порнографії, коли приступаєте до Тайни Причастя, хоча і не покаялася в цьому гріху, просто здавшись йому, ви — обманюєте. А Біблія нас застерігає про страшні наслідки цього: „ Не житиме у моїм домі, хто лукавство творить. Хто кує брехні, не встоїться перед очима в мене“ (Пс. 100: 7).
Гріх злодійства
Індустрія контенту для дорослих вкрай схильна до піратству, люди поширюють захищені авторськими правами матеріали нелегально. За деякими оцінками, на одне легально стягнене відео — п’ять нелегальних. 60 % піратських скачувань в інтернеті — це порнографія. Ми, звичайно, можемо радіти, що ця індустрія так сильно страждає, але не маємо жодного морального права брати участь навіть у такій крадіжці. Заповідь „Не кради“ (Вих. 20:15) ніхто не відміняв. Коли ви звертаєте свій погляд на порнографію, швидше за все ви дивитеся вкрадені матеріали, тобто стаєте співучасником злочину.
Гріх жадібності
Сексуальний гріх — це жадібність, форма використання інших людей, коли ви позбавляєте їх чогось, що по праву належить їм. У 1-му Посланні до солунян 4, Павло наполягає, „Не надуживаючи і не кривдячи в цій справі свого брата, бо Господь за те все відплачує, як ми про це вам уже казали та засвідчили“ Павло говорить тут про користолюбне ставлення до людей, коли із жадібності відбирають що-небудь в іншого. Коли з жадібності та корисливості людина використовує іншу людину для своїх ницих цілей.
Гріх ліні
Ми покликані все своє життя берегти час, розуміти, що життя коротке, що ми перед Богом відповідаємо за кожну прожиту хвилину: „Тож, уважайте пильно, як маєте поводитися, — не як немудрі, а як мудрі, використовуючи час, бо дні лихі“ (Еф. 5:15-16). Лінь — це небажання правильно розпоряджатися часом, готовність витратити час на руйнування, а не на творення. У світлі цього порнографія є лінню, зловживанням часом. Це використання дорогоцінних моментів, годин, днів на заподіяння шкоди, а не допомогу іншим людям, на потурання, а не знищення гріха, на затухання, а не зростання, на проходження за ідолом, а не за живим Богом.
Гріх сексуального насильства
Водій банди банківських грабіжників буде звинувачений у вбивстві загиблих під час пограбування жертв нарівні з безпосередніми вбивцями. Той, хто добровільно дивиться на сексуальне насилля заради збудження, винен у цьому насильстві нарівні з творцями такого контенту. Величезна кількість порнографії жорстока за своєю природою: сильний користуються слабкістю іншого. Іноді слабкі добровільно погоджуються на приниження, іноді їх примушують до цього. Але дивлячись на ці приниження, стаєте співучасником і несете на собі провину за те, що відбувається на екрані.
Гріх проти Святого Духа
Християнам дана величезна честь і привілей — в них оселився Святий Дух. Одне з призначень служіння Святого Духа — попереджати про гріх і викривати зсередини. Павло нагадує, що Дух попереджає нас про сексуальний гріх і застерігає: „ Тому, отже, хто на це не зважає, той не чоловіка зневажає, а Бога, що нам дає свого Святого Духа“ (1 Сол. 4: 8). Здійснюючи сексуальний гріх, ігноруєте присутність Святого Духа, пригнічуєте в собі Його голос, що попереджає про неприпустимість вчинення гріха. Дух дає все необхідне для протистояння спокусі: „ Вас не спостигла ще спокуса понад людську силу. Бог вірний: він не допустить, щоб вас спокушувано над вашу спроможність, але разом із спокусою дасть вам змогу її перенести“ (1 Кор. 10:13). Протидія Духу та нехтування Його служіння — це серйозний проступок проти Святого Бога.
Хтивість щодо іншої людини — це гріх. Гріховно є й потурати цій похоті за допомогою порнографії. Але закладений у порнографію гріховний потенціал набагато ширший від похоті. Порнографія провокує нас на ідолопоклонство, перелюб, обман, злодійство, жадібність, лінь, сексуальне насильство і ігнорування Святого Духа.
У посланні до римлян Павло пише: „ Так ото, кожний з нас сам за себе дасть відповідь Богові“ (Рим. 14:12). На щастя, все, що Бог вимагає від нас, Він нам же і дає через Євангеліє. Ті, хто довірилися Ісусові Христу можуть не турбуватися через борги перед Богом, гнів Божий за наші гріхи був стишений на хресті, а нам дарована Його праведність. Але не варто забувати, що прощення гріхів було дано нам не для того, щоб ми і далі жили в гріхах, а щоб ми могли „Одягнутись у нову людину, створену на подобу Божу, у справедливості й у святості правди“ (Еф. 4:24 ).
Переклад Наталії ПАВЛИШИН