Йн 20, 24-29 Тома, один із Дванадцятьох, званий Близнюком, не був з ними, коли прийшов Ісус. Тож інші учні розповідали йому: «Ми бачили Господа!» Та він сказав їм: «Поки не побачу на Його руках ран від цвяхів і не вкладу мого пальця в рани від цвяхів, не вкладу своєї руки в Його бік, – не повірю!» Через вісім днів знову були всередині будинку Його учні, й Тома з ними. Прийшов Ісус крізь замкнені двері та став посередині й сказав: «Мир вам!» Потім каже Томі: «Поклади сюди свій палець, поглянь на Мої руки, простягни свою руку і доторкнися до Мого боку, – і не будь невіруючий, але віруючий!» У відповідь Тома сказав Йому: «Господь мій і Бог мій!» Каже йому Ісус: «Тому що ти побачив Мене, ти повірив? Блаженні ті, які не бачили, а повірили!»
В описі Йоана біля хреста Ісуса залишили всі. Тільки Йоан був поруч, саме з його Євангелія ми довідуємося про деталі смерті Спасителя. Потім апостоли були розпорошені в своєму розчаруванні щодо втрати Учителя. Однак Ісусова наука почала відновлюватися в їхніх душах паростками нової віри, тому вони зібралися воєдино. Ісус укріпив їх Своєю появою, але Томи серед них не було. Чому? Можливо він іще перебував стані депресії і не хотів нікого бачити? Тоді виявлені ним сумніви вписуються в такий душевний фон, стає зрозумілим тло на якому промовляються слова сумніву.
Але в якийсь момент Тома повертається і чує історію про Воскресіння. Цікаво, що в історію про пробиття Ісусового серця списом він вірить, а у Воскресіння – ні. Так-так, про те як Ісуса розіп’яли, а потім прокололи списом він також дізнався зі слів апостолів, бо його на місці страти не було. Чому одним словам Тома вірить безоглядно, а інші критикує?
Іноді ми також можемо вірити у все погане і не вірити у щось добре. Негатив – це частина світоглядної картини великої кількості людей. Можливо Тома був серед їхнього числа.
Наступне питання, чому Томі було недостатньо просто побачити Ісуса? Чому йому було конче необхідно саме встромити пальця в Його бік, адже для доказовості було цілком достатньо очей – побачити?
Ніби в його словах звучить відчай навпіл зі злістю по відношенню до Ісуса. Ніби Сам Ісус Своєю смертю зробив Томі боляче, і тепер близнюк хоче відомстити Равві.
Ім’я Тома перекладається як “близнюк”, але жодне з Євангелій не згадує брата чи сестру близнюка Томи. Називання апостола “близнюком” не має сенсу, якщо відсутня особа, по відношенню до якої хтось є близнюком. Хіба тільки присутній якийсь невидимий блюзнюк “невіруючого” апостола – ти і я, які читаємо це слово.