Менш ніж за два місяці вони майже закінчили будівництво каркасу будинку 4х8 метрів.
“Ви насправді маєте пробувати робити це на уроках. Це приносить набагато більше задоволення, практики та це набагато цікавіше“, – каже 14-річний Такер Барт.
Ця старша школа в Евриці – одна з більш ніж 400 шкіл США, що впровадила урок “Геометрія в будівництві”.
Цю програму розробили два вчителі зі штату Колорадо. Вони хотіли, щоб учні впроваджували знання з математики в реальне життя.
На уроках цього курсу учні використовують геометрію, щоб будувати власні маленькі будиночки чи інші споруди.
Коли журналіст запитав учнів, що вони думають про такі заняття, почув, що так вони можуть працювати на вулиці своїми руками замість простого сидіння у класі.
І тепер вони знають, що вивчати математику – важливо і корисно, бо будують щось реальне.
Такої ж думки і керівництво школи. Воно каже, що бачить не ті результати з математики, які хотіло б бачити у своїх учнів, тому шукає додаткові можливості, які зможуть заохотити їх вчити математику. І ця програма – одна з таких можливостей.
Адже якщо це щось, що учні самі створили, вони пам’ятатимуть це краще, ніж коли просто завчать усе для тесту.
Три дівчинки сидять збоку і спостерігають, як інші будують будиночок. Це не їхній свідомий вибір.
Їм не дозволили працювати, бо вони не закінчили своє домашнє завдання, пояснює 15-річний Грег Свартс.
Ці три дівчинки потім мають прийти сюди перед уроками, щоб зробити роботу, яку вони сьогодні пропустили.
Правило ніби дивне, але школярі кажуть, що їм воно подобається.
Після кожного такого заняття вчителі зобов’язують учнів оцінити роботу кожного члена команди і запитати, чого вони досягли.
Один з викладачів цього курсу Девід Люке пояснює, що так діти вчаться бути відповідальними і підготовленими до світу, де їм потрібно буде працювати.
Заняття передбачають багато спроб і помилок. Студенти розбиваються на групи і вирішують різні типи проблем.
Десь надто широка дерев’яна дошка, десь вона навіть прибита хиталася.
Лише кілька учнів пішли до вчителя за допомогою.
Більшість дітей вчили один одного, пропонували нові техніки, вказували на помилки, які варто виправити для вирішення проблеми.
Учні працюють у командах по четверо. І змінюються кожні кілька тижнів.
Наразі немає великого показового дослідження, яке б сказало, чи дійсно учні, які вчать геометрію у такий спосіб, мають кращі результати на тестах за класичних школярів за партами.
Але одне маленьке дослідження у кількох старших школах штату Колорадо показало, що студенти-“будівельники” мали вищі середні бали з математики у порівнянні з “класичними” учнями.
Вчитель Скотт Барк пояснює це тим, що помилка у будівничому класі має вищу ціну.
Адже не так порахують чи розрахують – і не зачиняться вхідні двері, наприклад. Чи не триматиметься каркас.
До того ж, є ще дві причини, чому такі уроки корисні.
По-перше, не всі випускники вступлять до коледжу, тому показати учням інші альтернативи для робити – далеко не погана ідея, яка може допомогти знайти напрямок в розвитку і ціль.
А практичні навички на кшталт роботи з деревом чи зварювання потрохи зникають у суспільстві, хоча вони затребувані.