Почитати казку перед сном – одне з найулюбленіших занять для всіх дітей. Багато сучасних батьків переходять на читання електронних книг. Вчені вирішили проаналізувати, чи є різниця, звідки читати дітям історії.
Яку книгу почитати сьогодні – не єдиний вибір, який роблять сім’ї під час вечірньої казки. Вони також повинні вибрати між друкованою або електронною версією книги.
Як читати книги дітям
Дослідження, проведене в University of Michigan C.S. Mott Children’s Hospital, в якому брало участь 37 пар батьків і дітей, показало, що батьки і діти спілкуються більше, коли читають друковані книги, і менше спілкуються – коли електронні. Результати з’явилися в журналі Pediatrics, який публікується Американською академією педіатрії.
«Спільне читання сприяє розвитку мовних навичок у дітей, грамотності і зв’язку з батьками. Ми хотіли дізнатися, як електроніка може змінити цей досвід », – говорить провідний автор Тіффані Манцер, доктор медичних наук, науковий співробітник з поведінкової педіатрії в Mott.
«Ми виявили, що коли батьки і діти читають друковані книги, вони розмовляють частіше, і якість їх спілкування поліпшується».
Пари батько-дитина в дослідженні використовували три формату книг: друковані книги, базові електронні книги на планшеті і розширені електронні книги з такими доповненнями, як звукові ефекти і анімація. З електронними книгами пари не тільки менше взаємодіяли, а й батьки, як правило, менше говорили про історію, тільки читали. Іноді це включало інструкції про пристрій, наприклад, вказівку дітям не натискати кнопки і не міняти гучність.
Більше, ніж казки
Мюнцер зазначає, що багато взаємодій між батьками і маленькими дітьми під час читання можуть здатися невловимими, але насправді мають велике значення для розвитку здорової дитини.
Наприклад, батьки можуть вказати на зображення тварини всередині історії і запитати свою дитину “що говорить качка?”.
Або батьки можуть зв’язати частину історії з тим, що пережила дитина, з коментарями типу «Пам’ятаєш, як ми ходили на пляж?». Час читання також підходить для відкритих питань, таких як розмови з дітьми про те, що вони думають про книгу або персонажах.
Мюнцер каже, що ці методи, що включають коментарі і питання, що виходять за рамки змісту, сприяють розвитку у дитини виразної мови, залучення та грамотності.
«Батьки посилюють здатність своїх дітей здобувати знання, пов’язуючи новий контент з їх життєвим досвідом», – каже Мюнцер. «Дослідження показують, що бесіди з батьками особливо важливі для дітей молодшого віку, тому що вони краще пізнають і зберігають нову інформацію з особистого спілкування, ніж з цифрових медіа».
Однак така практика зустрічалася рідше з електронними книгами, коли батьки задавали менше простих питань і менше коментували сюжетну лінію в порівнянні з друкованими книжками.
Дослідження показує, що вдосконалення електронних книг, ймовірно, заважало батькам вести бесіду з дітьми під час читання.
Мюнцер додає, що невербальні взаємодії, в тому числі тепло, близькість і ентузіазм під час читання, також створюють позитивні асоціації з читанням, які, ймовірно, залишаться з дітьми, коли вони стануть старше.
«Читання разом – це не тільки заповітний сімейний ритуал у багатьох родинах, але і одне з найважливіших занять з розвитку, в яких батьки можуть займатися зі своїми дітьми», – говорить старший автор Дженні Радеску, доктор медицини, педіатр за поведінковим поведінки в Mott .
“Наші результати показують, що друковані книги дають більш якісний досвід читання від батьків до малюка в порівнянні з електронними книгами”.