У 2019 році чотири групи експертів готували робочі документи, які послужили основою для обговорення між учасниками Синодального шляху, процесу, який починається сьогодні 30 січня в Німеччині. Голова Німецької Конференції єпископів заявив, що Синодальний шлях не хоче “винаходити Церкву заново”. Однак уважне вивчення цих чотирьох документів показує, що Церква в Німеччині цілковито змінить свою сутність і обличчя.
Наступні два роки Синодальна дорога зосереджується на темах сексуальної моралі, способі життя священиків, ролі жінок у Церкві та зловживанні владою. Робочі документи по суті відповідають дороговказам професора Еберхарда Шокенхоффа, які він виклав для німецьких єпископів на їхній конференції минулого березня. Ця програмна доповідь суттєво послаблює моральне вчення Церкви.
Сексуальна мораль
Розділ робочого документу, що стосується сексуальної моралі, під назвою “Про подальший розвиток католицького вчення про сексуальність” вимагає, щоб сексуальна мораль розвивалася “на основі розуміння людських наук, включаючи життєвий досвід […] (вірних) люблячих людей. ”
Документ виправдовує використання контрацепції, практику мастурбації та активний гомосексуальний спосіб життя.
Контрацепція
Щодо контрацепції, у документі зазначається: “Не кожен статевий акт повинен залишатися відкритим до продовження роду: принцип відповідального батьківства поширюється і на елемент планування сім’ї шляхом вільного вибору засобів контрацепції, відповідних життєвій ситуації. Планування сім’ї, навіть за допомогою штучної контрацепції, не є ворожим діянням, але підтримує право пари приймати відповідальне спільне рішення щодо кількості дітей, інтервалів між народженнями та конкретних засобів планування сім’ї”/
З іншого боку, Катехизм Католицької Церкви посилається на енцикліку Папи Павла VI Humanae Vitae, вказуючи, що “кожен шлюбний акт повинен залишатися відкритим на передавання життя”. Катехизм додає: «Ця конкретна доктрина, яку неодноразово викладала магістерія, ґрунтується на нерозривному зв’язку, встановленому Богом, який людина за власною ініціативою не може розірвати”.
Папа Йоан Павло ІІ у Familiaris Consortio писав: “Коли пари, використовуючи засоби контрацепції, розділяють ці два значення, які Бог Творець вписав у буття чоловіка і жінки, вони діють як “арбітри божественного плану, маніпулюють і принижують людську сексуальність”.
Маструбація
Без використання терміну “мастурбація” в робочому документі під час підготовки Синодального шляху в Німеччині зазначається: “Радісне переживання власного тіла (самостаті) також може означати відповідальний підхід до власної сексуальності”.
Знову ж таки, Катехизм вчить цьому, цитуючи документ Конгрегації віровчення, що “мастурбація – це внутрішньо і серйозно невпорядкована дія”. “Навмисне використання сексуальності поза шлюбом по суті суперечить її меті “.
Нарешті, згідно з робочим документом мають бути переосмисленими позитивні значущі цінності “гомосексуальних вчинків, наскільки вони є вираженням дружби, надійності, вірності та підтримки в житті”. Гомосексуалізм більше не слід вважати сутнісно злим. В робочому документі не виключається благословення гомосексуальних пар.
Ці твердження також суперечать вченню Церкви, висловленому в Катехизмі. Там, як зазначається, “Опираючись на Священне Писання, яке представляє гомосексуальні вчинки, як акти серйозної розбещеності, традиція завжди заявляла, що “гомосексуальні вчинки суттєво невпорядковані”. Вони суперечать природному закону, [безплідні] та не виходять із справжньої сексуальної взаємодоповнюваності. Ні за яких обставин їх не можна затвердити».
Кардинал Маркс, який є головою Конференції Німецьких Єпископів, заявив в інтерв’ю на початку цього місяця, що гомосексуалісти належать до “сакраментальної громади Церкви” і захищав право на “благословення” для гомосексуальних пар.
Жіноче священство
У документі про роль жінок у Церкві йдеться про те, що не тільки жінки повинні більше брати участь у житті Церкви, але й “потрібно поставити питання про таїнство священства”. Однак тут німецький єпископат є ближчим до науки магітсеріуму, порівняно з єретичними твердженнями щодо сексуальності та гомосексуалізму: “Тому, щоб усунути всі сумніви щодо важливого питання, яке стосується самої божественної конституції Церкви, в силу мого служіння утверджувати братів, я заявляю, що Церква не має жодних повноважень надати священицьку хіротонію жінкам і щоб це рішення було остаточно дотримане усіма вірними Церкви”.
Целібат
Колегія експертів, присвячена стилю життя священиків, також згадувала питання жінок-священиків, але віднесла це до групи, що вивчала роль жінок у Церкві. Однак, коли мова йде про те, щоб священики були неодруженими, документ запитує, не даючи жодної відповіді: “Чи целібат є єдиним способом життя, відповідним природі священства?”
Перше зібрання Синодального шляху відбудеться у Франкфурті, в серці Німеччини, з 30 січня по 1 лютого. Приблизно 230 осіб є членами асамблеї, включаючи всіх єпископів Німеччини, але також є представники Центрального комітету німецьких католиків та інших організацій.