Компанія Facebook, що володіє однойменною соціальною мережею, буде збирати дані про переміщення своїх користувачів в рамках боротьби з поширенням COVID-19.
Відповідну заяву опубліковано на сайті компанії.
«У рамках програми Data for Good ми пропонуємо мапи переміщення населення, які дослідники та некомерційні організації вже використовують, щоби зрозуміти кризу, пов’язану з коронавірусом», – йдеться в повідомленні.
Згідно з анонсованою інформацією, фахівці Facebook, починаючи з поточного тижня, будуть за допомогою ряду інструментів збирати дані про місцезнаходження користувачів на території США і надавати ці дані федеральним і місцевим органам влади. Інформація буде носити анонімний характер і буде використана виключно для складання статистичних показників, а також у вибудовуванні методів боротьби з поширенням інфекції, зазначається у документі.
За відомостями керівництва Facebook, за рахунок отримання такого масиву даних владі буде простіше відслідковувати виконання населенням вимог про дотримання соціальної дистанції.
Окрім того, на основі отриманої інформації можна буде стежити за тим, наскільки серйозно жителі США ставляться до рекомендацій влади не залишати будинки без крайньої необхідності, а також виявляти штати, між якими найбільш активно переміщається населення, створюючи тим самим загрозу поширення коронавірусу.
Як повідомлялося, станом на ранок 7 квітня США є найбільш враженою коронавірусом державою світу – мова йде про 367 629 випадків зараження та майже 11 тисяч смертей.
Всі дані про місцезнаходження людей компанія буде передавати урядам 131 країни. У Google пояснили, що це необхідно для оцінки ефективності карантинних заходів. Особливо важлива інформація про те, чи знизилася відвідуваність парків, скверів та місць роботи
Карантин в Україні та інших країнах світу, запроваджений через пандемію коронавірусу, наклав низку обмежень на пересування людей. У зв’язку з цим, інтернет-гігант Google почав публікувати звіти про мобільність своїх користувачів, які демонструють зміни трафіку в магазинах, аптеках, парках, торгових і розважальних закладах, громадському транспорті та інших традиційних місцях скупчення людей.
Звіти Google створені на базі масиву даних про місцеперебування користувачів. Разом з тим, в прес-релізі американська компанія уточнила, що для звітів використовуються «агреговані, анонімні» дані від користувачів, які активували опцію геолокації. Такі звіти включають дані з 131 країни і доступні на веб-сайті компанії.
За допомогою отриманих даних, Google відображає «тенденції пересування людей», «збільшення або зменшення відсотка відвідувань» парків, магазинів, будинків і місць роботи.
Представники сфери охорони здоров’я говорили, що тип агрегованих анонімних даних, які ми використовуємо в таких продуктах, як Google Maps, може бути корисним для боротьби з COVID-19… Ці звіти про мобільність спільноти допоможуть сформувати уявлення про те, що змінилося після запровадження карантину… Google не буде розголошувати місце розташування, контакти або переміщення жодної людини, і вся оприлюднена інформація заснована на анонімних даних, — йдеться в заяві інтернет-гіганта.
Зауважимо, що після введення карантину через пандемію коронавірусу, у багатьох країнах трафік користувачів переважно знизився в громадських місцях, а також зріс відсоток користувачів, які залишаються вдома. Звіт Google про ситуацію з дотриманням карантину в Україні на поточний момент ще не представлений.