Кардинал Лео Раймонд Берк висловив стурбованість тим, що помилкові практики в уділенні таїнств, що відбулася під час епідемічних обмежень, призведуть до втрати почуття sacrum. На його думку, необхідно повернутися до основ катехези.
У розмові з Томасом Маккенною з «Catholic Action for Faith and Family» кардинал нагадав, що sacrum у найвищому розумінні є сам Христос, Який діє посеред нас. Через таїнства Ісус прощає нам наші гріхи і зміцнює Тілом і Кров’ю. – “Ми повинні розуміти, що це Христос діє. Це не є щось, що самі вигадуємо; не можемо маніпулювати sacrum відповідно до наших обставин”, – сказав він. Як наголосив кардинал Берк, на жаль, такі маніпуляції відбувалися під час пандемії.
Одним із таких зловживань, про які говорить кардинал Берк, було так зване віртуальне перше Причастя в одній з ірландських парафій. Священник передав Гостію батькам, які взяли Її додому, щоб передати дітям, коли вони дивилися трансляцію Літургії. «Ці діти втрачають відчуття факту, що Святе Причастя береться з жертви, в якій беруть участь усі об’єднані з Христом», – додав він.
Ще одне зловживання – уділення Святого Причастя в пластикових рукавичках та масці на обличчі. Це сталося в одній з італійських парафій.
Колишній префект Апостольської сигнатури також розкритикував пропозицію італійських єпископів залишити посвячені Гостії в пластикових пакетах. Тоді католики могли б приймати ці Гостії. – “Не можемо помістити Святе Причастя, Святу Гостію в пластиковий пакет або коробку, щоб люди потім віднесли Її додому”, – наголосив він.
Кардинал Берк також згадав пропозицію одного з американських єпископів щодо можливості уділення таїнства хворим через медсестер (якщо пацієнт хворів коронавірусом). Йшлося про те, щоб не наражати священника на хворобу.
Тим часом Церква завжди наголошувала, що це таїнство може уділяти тільки священник як представник Христа. – “Саме Христос приходить до хворого і молиться над ним, а Єлеопомазання може дати йому сили”, – наголосив він. Кардинал висловив припущення, що якби Єлеопомазання міг уділяти хтось, хто не є священником, то це призвело б до «втрати віри в саме таїнство».
Єрарх також висловив стурбованість впливом заборони Літургій та оглядання їх у прямій трансляції на розуміння того, що таке Євхаристія. Він ствердив, що хоча побожне оглядання Літургії є чимось «святим», воно не може замінити реальної участі в Найсвятішій Жертві.
За словами кардинала, обов’язок брати участь у недільній Літургії належить до Божого закону і як такий не підлягає диспензам. Правильно було б сказати, що цей обов’язок не зв’язує в совісті вірних, якщо вони не можуть у ньому брати участь. «Мусимо відновити катехезу, пов’язану з Євхаристією та цілим розумінням обов’язку недільної Літургії, тому що я бачу, що тут сталася якась плутанина», – сказав кардинал.