Соцмережі змушують людей почуватися нещасними та створюють хибне уявлення про світ. Про оманливість вражень користувачів Facebook розповідає Сеф Стефенз-Давідовіч, економіст за професією, автор книги “Everybody Lies: Big Date, New Date and What the Internet Can Tell Us About Who We Really Are”. Дослідження опублікувало видання The New York Times.
Люди не завжди готові активно читати у Facebook про речі, якими займаються щодня.
Американці у 6 разів більше часу витрачають на миття посуду, ніж на гольф. Тим не менш, твітів про гольф у 2 рази більше, ніж про миття посуду.
Популярні телеканали, друковані журнали та газети не завжди мають пропорційний успіх у соцмережах. Наприклад, тижневик The National Enquirer у США щороку продає у 3 рази більше копій на місяць, ніж The Atlantic. Проте у Facebook другий у 45 разів популярніший.
Люди більше розповідають у соцмережах не про те, ким є, а про те, що допомагає їм виглядати більш заможними.
У Facebook існують звіти, в яких користувачі повідомляють, наскільки асоціюють себе зі своїми автомобілями. Так, власники преміальних авто типу BMW чи Merсedes у 2,5 разів частіше повідомляють, що є власниками машин на FB, ніж власники простіших марок чи моделей. Бажання «випендритись» прослідковується у всіх не залежно від національності та раси. Подібно недорогий, але комфортний готель Circus Circus у Лас Вегасі отримує в 3 рази менше чекінів у FB, ніж люкс-готель Bellagio. Хоча обидва приймають щороку приблизно однакову кількість людей.
Чоловіки у FB приховують своє зацікавлення речами, які заведено вважати «дамськими», або не вважають, що про них варто розповідати. Це стосується музики, рукоділля, куховаріння чи творчих захоплень, як писання віршів та підписування листівок. Наприклад, за статистикою прослуховування на музичних серверах гурт Spotify Insights однаково часто слухають як жінки, так і чоловіки. Однак у FB чоловіки намагаються приховувати свій інтерес до виконавців, які вважаються більш «жіночими».
Якщо про хворобу можна багато прочитати у FB, це геть не означає, що вона найбільш розповсюджена. Люди досить багато розповідають у соцмережах про хвороби, які їх турбують. Роблять це, щоб розпитати про методи лікування та можливий перебіг, контактувати з тими, хто може захворіти або має подібний діагноз. Однак є хвороби, говорити про які соромляться. Наприклад, на кишечний синдром та мігрені хворіє однаково 10% американців. Однак люди, що мають мігрені у 2,5 разів створюють про це групи у соцмережах.
Слова, якими описують дружин та чоловіків різняться. В соцмережах більше пишуть: «Мій чоловік..», «найкращий», «чудовий», «кращий друг», «такий милий». Проте якщо проаналізувати агреговані дані пошуковика Google, одна з п’яти фраз «мій чоловік прекрасний», але найбільше пишуть «… жорстокий», «… надокучливий», «… гей», «… негодяй». Щось подібне про відчуття – у FB повідомляють, що завжди щасливі, задоволені та багаті. Тоді як в пошуковиках Google значно частіше зустрічаються фрази «я завжди почуваю себе втомленим», «…злим», «… агресивним».
Тому читаючи статуси у соцмережах про те, що хтось живе значно краще, не варто занадто засмучуватись. У вашому житті не менша пропорція добра у порівнянні зі злом.