Мк 16, 9-15 Як Ісус воскрес уранці першого дня тижня, то з’явився найперше Марії Магдалині, з якої вигнав сім бісів. Пішовши, вона сповістила тим, які з Ним були, і які плакали й ридали. І оці, дізнавшись, що Він живий і що вона бачила Його, не повірили. Після цього Він з’явився в іншому вигляді двом з них – перехожим, які йшли до села. А ті вже, пішовши, сповістили іншим, але і їм не повірили. Нарешті Він з’явився Одинадцятьом, коли вони були за столом. Він докоряв їм за їхнє невірство і твердосердя, тому що не повірили тим, які побачили Його воскреслого. І Він сказав їм: «Ідучи по цілому світі, проповідуйте Євангеліє усьому творінню».
Багато років тому роздумами цього Євангелія зі мною поділилася лідер біблійного курсу “Дабар” Альона Стефюк.
Перші до кого прийшов Спаситель після свого Воскресіння були жінка, двоє подорожніх та одинадцять чоловіків. Якщо згадаємо перші гріхи людства, які стали фрагментами та ключовими точками історії Спасіння, то віднайдемо щонайменше паралель між грішниками і першими, кого привітав воскреслий Спаситель.
Перший гріх людства скоєний Адамом і Євою. Однією із двох винуватців була Єва. Тепер привітанням Марії Магдалини Ісус ніби сягає своїм прощенням аж до Єви. Ця паралель підсилюється описом євангеліста Йоана, описує зустріч Марії та Ісуса у саду. Тоді Марія не впізнала голос Христа, подумала, що це садівник. Євангеліст ніби натякає, що гріх і прийняття через тисячі років відбувалися у саду.
Наступний жахливий злочин це братовбивство. Двоє були на дорозі, одного звали Каїн, іншого Авель. Після Воскресіння Ісус з’являється вдруге також на дорозі, коли Клеопа та його супутник прямують до Еммаусу. Саме Воскресіння зруйнувало силу гріха, в тому числі, скоєного Каїном проти свого рідного брата Авеля. Про це свідчить друге Об’явлення Христа.
Згадка про одинадцять апостолів відсилає нас до іншої біблійної одинадцятки – братів Йосипа. Вони вчинили жахливий і цинічний гріх проти свого молодшого брата, це перевернуло всю історію Божого народу. Звичайно, ми можемо стверджувати, що гріх братів не був хронологічно третім гріхом людства, але важко не погодитися з тим, що він став епохально важливим. С
Цей натяк в описі євангеліста Марка запрошує до того, щоби ми відкинули будь-який страх і прийшли до Бога у покаянні. Жоден гріх, навіть застарілий, такий, що глибоко вкорінився немає міці зупинити любов та прощення Христа.