“Сімейні цінності атакували центр столиці”
Перша фраза інформаційного ролику звучить на фоні заставки “Традиційний парад”.
Розберемо кожне із слів.
- порівнюють до гомосексуалістів, ніби говорячи: “Чому одним можна (християнам), а іншим (ЛГБТ) – ні.
- в такому формулюванні присутній натяк, що просімейні активісти самі є латентними гомосексуалістами, які пригнічують в собі істинні сексуальні прагнення. Через це придушення і виникає агресія, саме тому сімейні “атакують”. Якщо думаєте, що цей висновок притягнутий за вуха, перегляньте матеріали світських ЗМІ про особисте життя Руслана Кухарчука, але шукайте до його одруження, а не після. Так, так, для ЗМІ він був гомосексуалістом, а потім, от халепа, виявився батьком двох дітей.
- із попереднього пункту виникає наступний: захист сім’ї містить в собі аспект лицемірства: “Хочуть одне, але при цьому надягають на себе маску праведних борців, в той час як ЛГБТ не соромляться своїх бажань, є чесними і щирими”. Українці, Ви з щирими чи з лицемірами? Але це вже висновок з висновку і прямо не витікає із фрази ТСН.
- слово “парад”, звичайно, має мілітаристські коннотації, і цей сенс підтверджується попередньою подачею різних матеріалів ТСН, де християни були змішані з націоналістами і представлені, як нова коричнева загроза. Знову ж “сімейні цінності атакують”.
- християни, які хочуть війни, це фанатики. А релігійний фанатизм є способом мислення далекого минулого. Ви ж не хочете бути відсталими?
Традиційний парад. Традиції – це приємні згадки про минуле, певний етнографічний матеріал: “традиції і звичаї народів…” А де в Україні найбільше збереглося традицій? – У селі. Коли християни самі говорять, що є прихильниками “традиційних цінностей”, то розписуються у своїй селюкуватості. Це не образа з мого боку, але шлях маргіналізації християн, передбачений для нас ідеологами і політтехнологами гендеру. Думаєте я знову перебільшую?
Порівняємо процеси трансформації слова із зростанням дитини.
Якщо дитина поруч з батьками – кожного дня, то батьки не помічають зростання. І щоби зрозуміти, як малюк виріс, батько бере сантиметр, олівець і вимірює. Так само і зі словом. Його трансформація у суспільній свідомості відбувається поступово і непомітно, як зростає дитина, і нам так само потрібні вимірювальні інструменти – гострий олівець розуму і довгий сантиметр досліджень.
Зовнішність має значення?
Журналістка в студії і репортерка на місці події – привабливі молоді жінки, вони з насмішкою говорять про християн, які прийшли відстоювати сімейні цінності. Ця логіка слів та образів мимовільно спрямовує до висновку: якщо ти – християнин, просімейний, то гарні дівчата будуть дивитися на тебе з презирством. Ну і на противагу виринає клішоване уявлення про “православну дружину” – в хусточці, безформенному платті, змучена, мовчазна, впокорена.
Але головне в іншому, акція виникла, як відповідь на побиття мирних протестувальників 17 червня з гаслами припинити насилля, а ТСН виліпила образ агресорів з мирних людей, які вийшли на захист постраждалих.
Війна – це мир? А правда – це брехня?
Звичайно, витвір ТСН не є журналістикою за класичним визначенням, але не можна не підкреслити філігранність задумів та реалізації творців ролику, майстрів, але іншої професії.