Мт 9, 9-13 Того часу, відходячи з Капернаума, Ісус запримітив чоловіка, який сидів на митниці, і котрий звався Матеєм, та й каже йому: «Іди за Мною!» Той підвівся і пішов слідом за Ним. І коли Він сидів при столі в домі, прийшло багато митників та грішників, і посідали вони з Ісусом та Його учнями. Побачивши це, фарисеї сказали Його учням: «Чому це ваш Учитель їсть з митниками та грішниками?» Він же, почувши, відповів: «Не здорові потребують лікаря, а хворі. Ідіть же й навчіться, що то значить: “хочу милосердя, а не жертви”, адже Я прийшов закликати не праведників, а грішників.
1. 9ий розділ Євангелія від Матея – це розділ чудес та оздоровленя. Опис покликання Матея дещо вибивається з цього ряду. Але якщо взяти під увагу те, що Євангеліє написав сам Матей, то він цілком ймовірно міг вкласти свій потаємний зміст у факт покликання самого себе. Для нього це чудо, аж ніяк не менше, ніж зцілення невиліковно хворих. Матей ніби натякає, що і він був невиліковно хворим, але Ісус і його зцілив.
2. Бог вступає в діалог з кожним, Ісус нікого не трактує, як безнадйного. Митник для ізраїліта був конченою продажною особою, але Ісус бачить в ньому “чоловіка”, а не “корупціонера”, “мерзотника”, “нелюда”, тобто не ярликує. Навіть з фарисеями та книжниками, настільки впевненими у своїй правоті, Ісус намагається вести діалог і переконувати, бачить в них людей, а не штампи. Наскільки багато категорій людей чи окремих осіб ти вважаєш “безнадійними”, не вартими уваги, настільки ти є далекий від мислення Бога. Можемо погодитися з цією кореліцією?
3. Першим людину бачить Бог. Навіть, якщо більшість не бачить в тобі людину, ти сам не бачиш в собі гідності, людину в тобі бачить Бог.
4. Ім’я Матей перекладається “дар Яхве”. Для давніх ізраїлітів ім’я – це покликання, місія людини, тому коли Матей став митарем, то почав розтрачувати те, що належало Богові, тому так радикально прийняв Ісусове запрошення – відчув голос покликання, життєвого призначення.
5. Покликавши Матея, Ісус відкрив дорогу до себе всім грішникам та митарям.