Планування тижня
Дитина самостійно має орієнтуватися у графіках своїх занять, як шкільних, так і позашкільних. А також розуміти коли має вільний час на ігри з друзями, мультфільми чи хобі. Для цього варто разом з дитиною скласти план на тиждень ще в неділю. А от спосіб візуалізації цього плану (яскравий щоденник, блокнот чи навісний розклад на стіну) має обрати дитина. Головне, складаючи план, прислухайтеся до дитячої думки. Малюк має розуміти, що план складається для того, аби все встигати і мати час на розваги, а не просто для створення переліку задач.
Планування дня
План дня також краще складати ввечері. Він дуже нагадує тижневий, але доповнений дрібними справами. Перші дні варто допомагати дитині у плануванні, а потім достатньо буде лише інколи нагадувати про його складання. Такий план можна робити навіть з дошкільнятами, позначаючи справи малюнками чи кольоровими стікерами.
Визначення пріоритетів
Завжди є справи, які потребують багато часу, і зробити їх треба сьогодні. А є такі, які спокійно можна доробити і завтра чи навіть через тиждень. Тому важливо навчити дитину визначати пріоритети, аби не пропустити нічого справді важливого. Можна порадити виділяти улюбленим кольором всі ті справи, які треба зробити першочергово.
«Поїдання жаб»
«Жабами» називають неприємні справи, виконання яких, завжди, відкладається на потім і приносить неприємні емоції. Дитині варто з ними допомагати. Розпитайте, що саме і чому їй не подобається і запропонуйте свою допомогу. За правилами тайм-менеджменту, їсти таких “жаб” краще зранку, аби вони не “тисли” протягом дня.
Поділ складних завдань на частини
Чим вищий рівень складності задачі, тим важче за неї взятися. І це стосується не тільки дітей. Тому вміння розділяти складне завдання на менші частини, з якими буде легше впоратися, — стане хорошою навичкою. Але важливо, щоб ці частини мали чітко окреслені рамки. Для прикладу, не давайте дитині завдання почитати книгу. Таке завдання занадто абстрактне і не має чітких меж. Ефективніше дати завдання прочитати конкретну кількість сторінок.
Час на відпочинок
Різні види діяльності мають чергуватися. Якщо школяр протягом години сидить над домашніми завданнями, варто зробити перерву на легку активність або невеличку прогулянку свіжим повітрям. І навіть якщо дитина не відчуває втоми, варто робити короткі перерви кожні півгодини. З такою організацією праці, ефективність виконання завдань буде вищою, ніж за умови безперервного сидіння «поки не зробиш все».
Мотивація
Батькам потрібно показати дитині, що планувати важливо. Адже власний приклад — найкраще мотивує. Тому, ніби випадково, покажіть свій щоденник із задачами на день чи тиждень. Коли дитина тільки вчиться планувати, допомогти розвинути звичку можуть заохочення. Для прикладу, домовтеся про винагороду за певну кількість відміток про виконані завдання. Це може бути: похід в кіно, смаколик чи нова гра.
Проактивна позиція
Поясніть дитині, що вона сама має планувати своє життя. Адже людина не просто має реагувати на дійсність, а сама повинна її створювати.
Жодного нав’язування
Школярі люблять користуватися різноманітними «дорослими» лайфхаками. Тому, скоріш за все, ідея запроваджувати тайм-менеджмент сприйметься позитивно. Але в протилежному випадку, не нав’язуйте нову звичку і не сваріть за помилки — інакше результат дуже відрізнятиметься від бажаного. А правильне застосування вищезазначених прийомів допоможе дитині поповнити свою колекцію перемог та навчить не лише ставити, але й із задоволенням досягати цілей.