В рамках формації служителів Християнської служби порятунку отець Роман Лаба виголосив конференцію про культуру абортів. Пропонуємо конспект його лекції:
“Почнемо з з алегорії. Уявіть умовний корабель. У нього пошкоджено корпус. Трюм заливає вода. Всі тільки і роблять що відкачують її, вигрібають відрами. Судно стоїть на місці. Екіпаж виснажений, але продовжує вигрібати воду. І нікому не спадає на думку, що можна просто залатати діру і плисти далі. Корабель – це людство, екіпаж, який намагається врятувати корабель і життя пасажирів – Церква. Той, Хто врешті закриває діру – Ісус Христос.
Хочу показати величезну діру, яка сьогодні пробила корпус нашого корабля. Ця небезпечна аварія пов’язана з антропологією людини – це аборт. Будь-яке Боже благословення буде іти на дно, допоки аборт буде нормальним явищем в Україні і в світі.
Ми, християни вважаємо, що аборт – це вбивство ненародженої дитини. Це правда, але глибше цієї правди ми не ідемо.
Ще зі Старого Завіту зустрічаємося з думкою, що життя людини починається від лона матері: “я вибрав тебе від лона матері”. В Старому завіті є приклад стародавнього явища, яке подібне на сьогоднішню індустрію абортів. Це приношення дітей у жертву богам: Молоху, Амамелеху, Адрамелеху. Це ассирійські божества.
Якого характеру були ці жертви? Для чого діти приносилися? Для чого бога було потрібно умилостивлювати?
Це мало би означати, що бог чимось розгніваний, а тому його потрібно умислостивлювати.
Насправді ці жертвоприношення мали на меті випросити достаток та процвітання тим, які приносили жертви.
Коли хтось закладав місто приносилась жертва дітей. В Біблії є такі слова: “На первородному ти заснував цю браму”. Ці слова власне і означають факт жертвоприношення.
Коли будувалася якась фортеця володар мав скласти в жертву свого первородного сина, його тіло закладалося в фундамент цього міста.
Одним словом йшлося про вигоду.
Саме тому жертвоприношення є прообразом абортивної культури, бо і аборт передбачає певну вигоду. Жертвування дитиною на користь кар’єрі, здоров’ю, грошам, комфорту тощо.
Ці старозавітні жертви диктують певний тип антропології. Абортивна культура лежить біля фундаментів атеїстичного гуманізму.
Я не випадково почав з цих трьох богів, демонів. Тому захист життя є боротьбою проти демонів.
Свідчення колишнього сатаніста: в багатьох сатаністичних “церквах” часто вчиняється так званий “ритуальний” аборт. Колишній адепт брав участь у сотні подібних ритуалів.
Чому демон домагається такої жертви? Бо дитина має сліди первісної святості, є в ній щось, що ми називаємо невинністю. В цьому є пряма атака на Найсвятішого Бога. Це також пов’язане з певним глузуванням над християнськими чудами – Втіленням Сина Божого та Непорочним Зачаттям Пресвятої Діви Марії.
……..
З 1982 по 2012 рік зроблено 1 млрд абортів.
Полем цього гріха є вбивство, але аборт охоплює велику кількість гріхів – намова до вбивства, гординя, яка дорівнює ідолопоклонству. Гріх аборту напряму пов’язаний з нечистотою. Аборт дає початок такому явищу, як постабортивний синдром, який призводить до депресій, суїцидів, розлучень.
Отож, аборт є джерелом для наступних гріхів.
Я свого часу думав, що боротьба з абортом це справа пролайф, але все більше переконуюся, що це стосується кожної людини. Немає людини, не говорю християнина, якої не стосується тема аборту.
Це варто пояснити.
Скільки людей зачіпає один акт аборту? – Винні батько, матір, лікарі, законодавці, друзі, які підтримували аборт. Як мінімум 5-7 осіб задіяні у вбивстві. Якщо взяти до уваги, що 1 млрд жертв абортів за останні 30 років, то отримаємо цифру в 7 млрд осіб, які винні у вбивстві невинних.
Ми взяли лише зріз хірургічних абортів, але якщо взяти під увагу кількість хімічних абортів, то отримаємо цифру в десятки разів більшу попередньої.
Все людство несе тяжку моральну відповідальність за цей вселенський гріх.
Мати Тереза влучно сформулювала квінтесенцію абортивної культури: “Якщо безкарно можна вбити мільйон невинних життів, що заважає тобі вбити мене?”
Антропологія цієї культури формулюється максимою: “людина не варта нічого”. Це демонська антропологія, бо гріхопадіння почалося від того, що Люцифер позаздрив людині, створеній на образ і подобу Божу.
Чи говориться в Біблії про демографічні втрати від абортів?
Опосередковано – так. В книзі Буття 4 розділі Бог запитує у Каїна: “Де твій брат?” У відповідь на слова Каїна Господь продовжує: “Кров брата твого взиває до помсти”. В єврейському тексті вживається слово “тамім” – тобто множина іменника “кров”. В Біблії кров є символом людини, а отже Бог говорить про множину життя, яке мало вийти з Авеля.
В одному з медичних часописів ВООЗ подає рапорт про кількість абортів – 56 млн щороку. Але ці дані не включають абортивного підпілля.
Китай здійснює 13 млн абортів щороку. В Піднебесній існують навіть примусові аборти. Є спеціальна служба, яка слідкує за тими, хто має, але не може зробити аборт.
В Україні щороку здійснюється 200 тис абортів. Ця кількість ненароджених дорівнює таким містам, як Луцьк, Чернігів, Горішні Плавні.
Тому Іван Павло 2 і Мати Тереза говорять, що аборти є найбільшим злом нашої епохи, бо є початком нового мислення, де знецінюється людина. Гріх дітовбивства є джерелом великого прокляття, бо у більшості випадків не є спокутуваний. У нас формується мислення, що тільки одна особа несе відповідальність за нього – жінка, яка зробила аборт.
Дослідження, яке провели у Фінляндії та Великобританії, вказує що ймовірність суїциду жінки, яка зробила аборт збільшується у 6 разів порівняно з жінкою, яка вирішила зберегти життя. Кількість самогубств серед жінок, які абортували свою дитину становить 34,7 на 1000 осіб, а тих які народжували – 5,9 на 1000 осіб.
……….
А що робити?
Поки ми цим не будемо займатися, то вся інша наша діяльність не призведе до позитивних змін в глобальних масштабах.
Учасники гріха мають, перш за все, покаятися. Далі.
Матір і батько мають усвідомити факт існування дитини. Акт аборту не знищив особу цієї дитину. Знищив тіло – так, але ця дитина є у Бога. Якщо батьки надалі будуть жити духовним життям, то матимуть можливість після смерті зустрітися з цієї дитиною.
Батьки мають дати дитині ім’я.
Чому це потрібно?
Зречення від гріха починається з розв’язування гріховних уз, а шлях зцілення – від нав’язування відносин, саме тому необхідно надати дитині ім’я.
…………
Хочу вам розповісти про досвід отця Філіпа Рейлі. Католицький священик з Нью-Йорку, який 22 роки був заангажований в різні пролайф акції, але він зробив висновок, що такі акції не приносять великого результату. Ситуація з абортами тільки погіршувалася.
Наприклад, згідно з даних канадського науковця 70% американських жінок вчиняли аборти. 30% з них – більше одного разу.
В якийсь момент священик зрозумів, що все що він робить відбувається на соціологічно-інформаційному рівні. Тоді він змінив парадигму своєї діяльності. Не перестав робити свої інформаційні компанії, але разом з цим заглибився в духовну боротьбу. Тепер біля абортаріїв стояли молитвоні намети, де постійно відбувалася адорація пресвятих дарів, молитва зцілення, а поруч велися розмови з жінками, які збиралися вбити свою дитину.
В Бруклінській дієцезії було 43 абортивні клініки. За 10 років молитовної діяльності було закрито 23 клініки. Кожного року близько 5000 жінок відмовлялися від ідеї зробити аборт, коли приходили до цих клінік. Діяльність отця розійшлася по світу: в Австралію, Європу.
У Відні до абортивної клініки постійно приходили люди і молилися про закриття абортарію. За кілька років на місці цієї клініки постав пролайф центр.
Дивним чином віруючі влаштували свою каплицю. Замість алтаря вони залишили крісло, на якому вчинялися аборти. Щонеділі, коли Господь давав вірянам Своє Тіло і Кров в таїнстві євхаристії, алтар-крісло нагадував і про тисячі невинних мучеників, маленьких дітей, вбитих своїми батьками.
о. Роман Лаба, OSPPE, директор всеукраїнського бюро у справах душпастирства родин при Конференції Єпископів РКЦ в Україні