Гендер: Основи ідеології
У нашому суспільстві помилково плутають досягнення рівноправ’я чоловіків і жінок з гендерною рівністю. У більшості праць та офіційних документах гендер подають «як соціально закріплені ролі, поведінку, діяльність і характерні ознаки, які певне суспільство вважає належними для жінок та чоловіків»1. Іноді його ще називають культурно-суспільною статтю, що виникає у процесі формування, соціалізації та виховання особистості. Дійсно, раціональне зерно у цьому присутнє, адже поведінка, прояв жіночності чи маскулінності у значній мірі обумовлені культурним середовищем та місцевими традиціями. Проте хоча це були відмінні за своєю формою, але завжди прояви чоловічої і жіночої статі. Натомість сьогодні проблема криється у тому, що біологічна стать і гендер не завжди співпадають, а сам термін має значно більше варіантів. Так американська версія фейсбука пропонує своїм користувачам аж 58 варіантів гендерних ідентичностей (транссексуал, безстатевий, двостатевий, двоєдушний тощо)2. Англійці пішли далі і користувачам соцмереж запропонували ще додаткових 13 гендерних версій3.
Хоча це далеко не межа, адже кількість гендерних варіацій є безкінечною і на думку ідеологів кожній людині її можна визначити самостійно. Для цього рекомендують три наступні критерії:
- Власні переконання щодо своєї жіночої, чоловічої чи «іншої статі».
- Типи поведінки чи риси, які в даній культурі приписують жінкам чи чоловікам (gender identity), що відповідають їм найкраще;
- Сексуальний потяг або психосексуальна орієнтація4.
І це не лише якась витівка у інформаційному просторі. Вже декілька країн на офіційному рівні ввели третю стать у своїх документах, зокрема – паспортах.
На думку прихильників гендерної ідеології біологічна стать – це лише «суспільний міф», стереотип, адже людина народжуються без статі, і лише згодом у процесі виховання її формують чоловіком чи жінкою5. Так, згідно однієї з головних творців гендерного підходу Дж. Батлер, наявність чоловічої і жіночої статі – це провина акушерок, які під час пологів приписують їм ці ролі і стереотипи, які вони потім у процесі виховання змушені приймати. Іншими словами – згідно Дж. Батлер – якщо б ніхто не називав їх дівчатками чи хлопчиками, то діти могли б самостійно обирати свою ідентичність та поводитися так, як підказує їм внутрішнє переконання, а не ототожнювати себе за біологічними ознаками6.
У політичному чи суспільному плані це дало початок gender mainstreaming, тобто надання однакових прав і обов’язків всім без винятку представникам гендерних ідентичностей. Це означає, зрівняння у правах не лише жінок і чоловіків, але й представників Queer-спільноти (гомосексуалістів, трансвеститів, бісексуалів, транссексуалів7)8, що відкриває їм шлях до легалізації так званих «одностатевих шлюбів» та усиновлення такими парами дітей.
На мою думку, гендерна ідеологія базується на трьох основних постулатах:
- Постійного і неминучого протистояння чоловічої і жіночої статей, яке можна усунути лише ліквідувавши відмінності між ними. Ідею боротьби класів як рушію прогресу перейняли від комуністів, тільки перенесли це на площину відносин чоловіків і жінок у родині та суспільстві9. 2. Першочерговому місці сексу у житті людини, яке бере початок у підході Фрейда щодо людського лібідо.
- Філософською тезою, що це свідомість і відчуття визначають буття, а не навпаки, яку поєднали з євгенічною теорією створення нової людини. Тобто гендер – це біологічний релятивізм у дії.
Гендер. Демографія. Мова цифр
Наслідком поширення цих ідей у сучасній Європі є депопуляція населення. Зокрема, у Німеччині коефіцієнта народжуваності на одну жінку знизився з 2,4 до 1,4 дитини. Як наслідок, майже 50 % жінок у віці від 25 до 29 років у 2014 р. є бездітними. Потомства не мають також 29% жінок у віці від 30 до 34 рр. 47,6% американських жінок у дітородному віці (від 15 до 44 років) не мають дітей. Цей показник зростає, адже у 2012 р. їх було 46,5 %. Це означає, що кількість працездатних осіб (20-60-річних) з 1998 до 2050 року зменшиться на 16 мільйонів, натомість кількість тих, кому за 60 років, зросте на 10 мільйонів, а тих, кому за 80 р. – на 7 мільйонів. При такому співвідношенні кількість дітей та молоді до 20 років буде приблизно такою самою, як і тих, кому за 80, а саме – 10 мільйонів, а кількість тих, кому за 60, буде втричі більшою, ніж тих, кому менше 20 років. Тобто у недалекому майбутньому Німеччина стане величезним домом престарілих (якщо звичайно не рахувати мігрантів з Близького Сходу). Згідно з підрахунками комісій ЄС до 2030 року в Європі бракуватиме 20 мільйонів робочих рук.
За декілька років у багатьох великих містах серед мешканців, яким ще немає 40 років, іммігранти становитимуть абсолютну більшість».26
Чи можна зробити висновок, що гендер є цілковито фальшивим? Ні, адже не існує жодної теорії чи ідеології, яка б на 100 % була невірною. В такому разі вона ніколи не здобула б собі прихильників і не годилася для маніпуляцій56. З цього приводу Папа Франциск пише, що можна розрізняти біологічну та суспільно-культурну стать», але не розділяти їх57.
Ще задовго до виникнення гендерної ідеології французький гуманіст і мислитель 19 століття Алексіс де Токвиль у своїй праці «Демократія в Америке» писав: «Існують люди, які прагнуть не тільки рівності, але і тотожності чоловіка і жінки. Наділяючи обох одними і тими ж правами, вони покладають на них одні і ті ж обов’язки. Вони хочуть, щоб чоловіки і жінки разом однаково працювали і відпочивали. Ясно, що з подібної «зрівнялівки» нічого доброго не вийде, це призведе до спільної деградації, до слабких чоловіків і безсоромних жінок»58.
Згідно сучасного законодавства до основних прерогатив «Концепції національної безпеки України» входить не лише захист від зовнішнього агресора чи боротьба з внутрішніми ворогами, але й забезпечення життєдіяльності та стабільності суспільства і народу, що передбачає захист прав і свобод людини, базових цінностей суспільства від зовнішніх і внутрішніх загроз. Держава зобов’язується реалізовувати політику зі збереження генофонду українського народу, сприяти зміцненню демографічного і трудоресурсного потенціалу країни, подоланню кризових демографічних процесів, а також протидіяти моральній та духовній деградації суспільства. Важливим елементом системи національної безпеки являється протидія запровадження будь-якої обов’язкової ідеології59. З цієї точки зору, реальною загрозою існування української державності та майбутнього народу є гендерна ідеологія, яка підриває основні фундаменти природного закону, суспільного порядку та розвалює соціум з середини. Тому обов’язок держави є протистояти згубним впливам гендерної ідеології, яку намагаються поширити закордонні центри.
Коли до влади у Росії приходили більшовики, критику Церкви сприймали як втручання у політику та прагнення зберегти свої позиції у суспільстві. Коли ж Католицька Церква засудила нацизм, їй закидали неповагу до демократичного волевиявлення німецького народу та волі більшості. А якби тоді прислухалися до застережень, можна було б уникнути фатальних наслідків та мільйона жертв двох жахливих тоталітарних систем.
Але гендер набагато небезпечніший, бо як дитя марксизму він поєднав ідею боротьби, як рушія прогресу з фрейдизмом і його маніакальним зацікавленням сексом. Він руйнує не лише суспільний устрій, але й підважує природу людини.
Тому обов’язком є говорити про небезпеку цієї нової ідеології, інакше за наше мовчання нас осудять наступні покоління.
……………………….
1 Конвенція Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та
боротьбу із цими явищами (СтамбульсьКа Конвенція) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: //https://rm.coe.int/1680096e45
2 Gender identity a puzzle with 58 varieties [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // http://www.theaustralian.com.au/higher-education/ http://www.theaustralian.com.au/higher-education/gender-identity-a-puzzle-with-58-varieties/story-e6frgcjx-1227446403200 Gender facebook_now_has 56_categories to choose from including [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // http://www.slate.com/blogs/lexicon_valley/2014/02/21/gender_facebook_now_has_56_categories_to_choose_from_including_cisge
3 Rhiannon WilliamsFacebook’s 71 gender options come to UK users [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.telegraph.co.uk/technology/facebook/10930654/Facebooks-71-gender-options-come-to-UK-users.html
4 Próchniewicz J.Teoria gender i jej konsekwencje społeczne/ J. Próchniewicz [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // http://katolickarodzina.pl/slownik/329-teoria-gender-i-jej-konsekwencje-spoeczne.html
5 J. Butler, Uwikłani w płeć: feminizm i polityka tożsamości, tłum. K. Krasuska, Warszawa 2008. s. 95.
7 Queer- це сукупність усіх негетеросексуальних типів поведінки, включаючи бісексуалів, гомосексуалів, лесбіянок, трансвеститів чи інших.
8 Strzemecki G. Gender – ideologia państwowa Rzeczpospolitej/ G.Strzemecki. – Warszawa, 2014. – S. 20.
9 S. Firestone, The Dialectic of Sex, New York 1970, p. 12
26 Нerwig Birg. Die ausgefallene Generation. Was die Demographie über unsere Zukunft sagt. – München, 2005. – Розд. 8.
57 Posynodalna adhortacja apostolska Amoris Lætitia Ojca Świętego Franciszka
Do biskupów do kapłanów i diakonów do osób konsekrowanych do małżonków chrześcijańskich i do wszystkich wiernych świeckich o miłości w rodzinie – 56.
58 Алексис де Токвиль. Демократия в Америке: Пер. с франц. // М.: Весь мир, 2000.
59 Концепція національної безпеки. [Електронний ресурс]. – Режим доступу// w1.c1.rada.gov.ua/pls/…/webproc34?id…