Лк 20, 27-40 До Ісуса підійшли деякі зі садукеїв, які стверджували, що немає воскресіння, та й запитали Його, кажучи: «Учителю, Мойсей записав нам, що якби когось помер брат, котрий має дружину, і помер бездітний, то нехай його брат візьме її за дружину та відновить потомство для свого брата. Отже, було сім братів. Перший, узявши дружину, помер бездітним. І другий, узявши дружину, також помер бездітним. І третій узяв, – і так само всі семеро; жодний не залишив дітей, усі померли. Останньою померла й жінка. У воскресінні котрому з них вона буде дружиною? Бо ж семеро мали її за дружину». Ісус же сказав їм: «Сини цього віку женяться і виходять заміж, а ті, які будуть гідні досягнути того віку й воскреснуть з мертвих, не женяться і не виходять заміж, адже вони більше вмерти не можуть, оскільки є рівні ангелам, є Божими синами, будучи синами воскресіння. А що мертві встають, то й Мойсей показав біля куща, коли назвав Господа Богом Авраама, і Богом Ісаака, і Богом Якова. Бог же не є Богом мертвих, а живих, бо всі для Нього живуть». У відповідь деякі з книжників сказали: «Учителю, добре Ти сказав». Тож більше не наважувалися Його ні про що запитувати.
В Єрусалимі було багато фракцій, сект, спільнот. Всі вони ворогували між собою. Мали багато відмінностей у баченні людини і Бога, але також мали і одну спільну рису – всі ненавиділи Ісуса та Його науку. Як лжевчителі ненавидять правду, яка їх викриває.
Увесь двадцятий розділ Євангелія від Луки – це викладення суперечок Ісуса з різними сектами. Всі вони намагалися Його вловити на слові. Садукеї довгий час спостерігали за дискусіями. Спробували зробити свій словесний випад якомога більш завуальованим та продуманим.
Перше, вони звернулися до Ісуса, називаючи Його Учителем. Тобто садукеї намагалися приспати увагу Христа шанобливим зверненням. Ніби їхнє питання не містило підступу, але було лише побожною цікавістю і пошуком авторитетної відповіді.
В своєму питанні садукеї звернулися до Мойсея, бо якщо Ісус спростував слова Мойсея, то викликав би невдоволення юрби, якщо погодився з Мойсей, то потрапив би у смислову пастку.
Садукеї не вірили у воскресіння після смерті, тому спробували змоделювати ситуацію, яка є малоймовірною в реальному житті, але неодмінно має виставити учення Христа сміхотворним. Одначе Учитель дає відповідь, яка закриває рот і садукеям і книжникам.
Сьогодні християни ведуть дискусію з цим світом на різні теми: гомосексуалізм, народження дітей, гріх чи свобода, гріх чи задоволення, контрацептиви, аборти, чистота, вірність подружжя. Світ намагається і йому частіше вдається дискредитувати християн.
Ісус також перебував в небезпеці постійних нападок і підступу. Навіть якби Він не зробив жодного чуда, Його Слово було настільки міцним, що всі нападки противників розбивалися на друзки, дискредитучи їх, а не Христа.
Чому Христу вдавалося вести дискусію і перемагати, а нам – ні або скоріше ні?
Питання складне і відкрите. Потребує радше роздуму, аніж швидкої і дешевої відповіді.