* мається на увазі сексуальне виховання через пропаганду гомосексуальних відносин, руйнацію сімейних цінностей та морально-етичних основ.
Останнім часом тема сексуальної освіти стала модним брендом в нашій країні. Інтернет-ресурси рясніють дописами від секс-педагогів, блогерів, спікерів та навіть медійних осіб. Правдивість, етичність та користь таких дописів – не рідко залишаються під питанням.
Чому це так популярно?
Базові потреби людини, за пірамідою А. Маслоу, включають в себе три блоки:
- потребу в їжі;
- безпеці;
- розмноженні.
Ми фізіологічно схильні реагувати на все, що пов’язано з цими темами. Отож, тема сексу завжди буде викликати інтерес. А відповідно, може ставати підґрунтям для різного роду спекуляцій.
Однією з форм такої спекуляції можуть стати програми статевого виховання.
Ознаки правильно організованого статевого виховання:
1) Фахівець пропонує та наполягає на проведенні занять окремо для педагогічного колективу, окремо для батьків, окремо для дітей.
2) Фахівець ділить дітей на групи за віком та за статтю. Та в жодному разі не погоджується провести одне загальне заняття для дітей віком від 9 до 16 років.
3) Пропонована програма включає в себе мінімум 12 занять. В ідеалі 15-20, але не менше 12-ти.
4) Перші 6-9 занять – тема сексу взагалі не піднімається! (Не соромтесь попросити фахівця показати програму пропонованих занять).
5) Перші 6-9 занять – присвячені закладанню орієнтації на парні відносини, сімейні цінності, уміння дружити, любити, проявляти симпатію, свідомий вибір друзів тощо.
6) Ті заняття, які будуть стосуватись фізіологічних питань повинні проводитись окремо для дівчаток та хлопчиків.
7) Основний акцент має робитись на вироблення установки на свідомий початок статевого життя, свідомий та відповідальний вибір майбутнього партнера. Формується розуміння наслідків небезпечної сексуальної поведінки.
8) Закладається орієнтація на сталі, моногамні відносини.
Чого не повинно бути на заняттях по статевому вихованню:
1) Критики батьків. Підривання їхнього авторитету.
2) Не повинні говорити про поліаморність, полігамність та інші форми альтернативних сексуальних відносин.
3) Не припустимою є пропаганда гомосексуальних контактів. Оскільки статева ідентичність дитини перебуває в процесі формування.
4) Не допускається зведення статевого життя до елементарного задоволення фізіологічних потреб, без формування орієнтації на парність та родину.
5) Розширеного інформування про сексуальні практики дорослих.
6) Детального та надмірного опису можливих сексуальних відхилень.
7) Безвідповідального представлення контрацептивів як єдиного та основного засобу захисту від ВІЛ та ЗПСШ.
Основні ознаки фахівця з статевого виховання:
- Членство в професійних спільнотах. Цей пункт забезпечує Вашу безпеку. В разі неетичної поведінки фахівця, Ви можете звертатись до цих спільнот та виносити свою скаргу на розгляд етичної комісії. Всі професійні спільноти дбають про свою репутацію, і Ваша скарга не залишиться без уваги.
- У людини, яка займається статевим вихованням обов’язково має бути наявність базової освіти – медичної, психологічної або педагогічної.
- Фахівець може чітко зазначити де і в кого він навчався.
- Спеціаліст може без проблем надати копії всіх своїх дипломів та сертифікатів. Може чітко зазначити терміни навчання, роки закінчення тощо.
- Обов’язково має бути сертифікат про підвищення кваліфікації за напрямком «Сексологія». Тривалість таких занять має бути від 1,5 року і вище.
- Фахівець має чітко розроблену програму. В разі потреби може ознайомити з нею.
Пам’ятайте, якщо у Вас виникли сумніви стосовно пропонованої Вашій дитині програми сексуального виховання, Ви завжди можете одержати консультацію та підтримку з боку професійних спільнот.
Будуймо разом здорове майбутнє нашої нації!