Чи приречені матері бути жертвами “жорстокого хроноса”? Як уникнути гонки, яка починається одразу після того, як ти прокинешся? Ось поради та свідчення досвідчених мам.
Бурхливі моменти неминуче трапляються в кожному будинку в повсякденному житті. Вони переплітаються з періодами спокою, як правило, занадто короткими, коли відбувається накопичення обов’язків, які необхідно виконати, щоб зіткнутися з наступними кризовими ситуаціями, які неодмінно відбудуться після повернення зі школи та під час щоденного ритуалу: уроки, купання та вечеря.
Лоренс, старшому синові 7 років, а молодшому, четвертому – три тижні, каже: “Чи насправді треба робити “все”?
Знайдіть спосіб бути добре організованим
Надін – секретар, і важкий етап, коли діти були повністю залежні від неї, закінчується. “Перед від’їздом я повинна передбачити все про дітей. Мій день розпочинався о 6.00 ранку. Тепер, коли діти старші, я вранці отримую півгодини сну», – каже вона. Тільки гарна організація та планування дня дозволила їй гідно відповісти на численні виклики повсякденного життя.
Анук, мати семи років, стверджує, що “так само, як ми просимо дитину сісти за домашнє завдання у певний час, так і мама повинна передбачити “нещасні випадки”. “Якщо ви не прогнозуєте, що час між 6.00 та 8.00 ранку – це загальний головний біль, ви можете бути впевнені, що згодом ви будете виснажені”, – додає вона.
Оділ також намагається заощадити якомога більше часу, коли має бути задоволено багато різних потреб. “Ось чому, коли діти повертаються зі школи, вечеря готова”, – пояснює вона.
“Не виходить, що ми можемо дозволити собі недостатній професіоналізм, коли ми вдома”, – додає Анук. – Ви повинні вимагати від себе, ставити цілі та пріоритети “.
Мета? “Щоб створити структуру, знайте, що ви хочете робити, вам потрібно дивитись поза щоденною роботою, яка часто повторюється.
Пріоритети? “Ми не можемо зробити все”, – попереджає Анук. “Важко визнати, що ви не зробили все, але дуже важливо усвідомити цю істину”. Ця обізнаність необхідна і приносить подвійну користь – це призводить до кращої організації та розвитку. “Ми діємо ефективніше та ефективніше з кожною наступною дитиною. На початку, тільки з однією дитиною, я втомлювалася. Зараз, маючи чотири, я навіть можу знайти вільний час, – зазначає Оділ.
Однак організація без роздумів не існує. Анук радить робити нотатки на табличці на кухні на холодильнику, у зошиті поруч із вхідними дверима, у зошиті, в календарі тощо. Найголовніше, щоб ці нотатки були легко доступними “.
“Пізнай себе”
Щоб добре організуватися, потрібно спочатку добре пізнати себе. Спочатку з чисто фізичної точки зору. “Я не планую жодних заходів на вечір після 20 вечора”, – пояснює Оділ. “Взагалі я тоді занадто втомилася, і вночі мені потрібен добрий сон”. “Я також намагаюся організувати себе один день на тиждень без дітей”, – пояснює Оділ. – Я використовую цей час, щоб вийти з дому, зробити покупки, підготувати план дій. Діти їдять вечерю у моєї подруги, а потім, наступного дня, я беру її маленьких із собою “. Для Елізабет (троє дітей) відпочинок – це просто вечірнє читання торгових журналів та новин.
Знати свій темперамент, слабкі та сильні сторони. Те саме стосується дітей. “Я знаю, що вони не люблять поспішати вранці”, – каже Надін. – Тому вони готують предмети для ранку ввечері. Ми не змагаємось з часом, оскільки я зрозуміла, що достатньо попросити їх увечері підготувати все “.
Спілкування в основі сімейної організації
Для Марі «організація» (organization) римується із «спілкуванням» (communication). Від цього залежить атмосфера вдома. “Дивно, як мало ми говоримо про свої почуття. Ми повертаємося з роботи з поганим настроєм і одразу помічаємо якусь дратівливу деталь, наприклад, шкільну сумку в проході. Ми цього не висловлюємо і раптом весь будинок стає наче електрифікованим. У таких ситуаціях добре пояснити це собі, спокійно сказати про те, що ми відчуваємо. Часто просто випускаючи просто розповідаючи про це, – пояснює вона і додає: – Спілкування – це також про те, щоб знати, хто що робить. У нас є чудовий календар, де ми зберігаємо час відправлення та повернення додому, а також адреси, де нас можна знайти “.
Також варто звернутися до своєї фантазії. «Кожна сім’я повинна виробити свої власні правила. Наприклад, мої чотири дочки придумали систему зміни ванної кімнати. З цього моменту наші ранки починаються прогнозовано і без конфліктів, – додає Марі. – Сімейні збори – це також хороший спосіб, коли потреба стає особливо нагальною. Представляємо проблему та обговорюємо ідеї її вирішення. У дітей більше уяви, ніж у нас. Але будьте обережні, у нас теж є свої правила – ми не критикуємо, обмежуємо кількість ідей, дозволяємо собі бути абсурдними, використовуємо те, що відбувається. Ми переходимо з однієї теми на іншу.
Саме турбота про розвиток дітей робить Елізабет щасливою, що прибиральниця не приходить до них так часто. “ДІти були щасливі, бо все вже зроблено. Зараз вони частіше допомагають з прибиранням, що дає кращі освітні результати! »- пояснює Елізабет. Хоча її діти ще маленькі.
Оділь просить допомоги у кожного з синів. З трьох найстаріших кожен відповідає за один прийом їжі. У цьому відношенні існує стільки рішень, скільки є сімей. Деякі холодильники позначені таблицями, щоб допомогти вирішити проблеми ефективності та рівномірного розподілу обов’язків. Інші, однак, як Анук, не люблять цей тип жорстких правил і вважають за краще орієнтуватися на гнучкість та командну роботу. Саме участь кожного члена сім’ї дозволяє дитині вирости. Нарешті, варто пам’ятати, що рівновага та спокій мами мають значення для сімейного життя.