Мусульмани сприймають Європу більш християнською, ніж Європа себе вважає такою. Саме християнство орієнтується на іслам. На це вказує проф. Ремі Браге, французький філософ релігії, один з провідних знавців ісламу, лауреат премії Ратцінгера. В контексті вбивства о. Жака Хамеля та нещодавніх терактів у Франції та Австрії, він нагадує, що кінцевою метою ісламу, який є насамперед юридичним проєктом, а не релігією, є запровадження закону шаріату у всьому світі.
Проф. Браге зазначає, що стає дедалі важче стверджувати, що напади в ім’я Аллаха не мають нічого спільного з ісламом, як багато разів повторюють. “На християнство, як таке, спрямована атака. На жаль, досі важко знайти солідарність із послідовниками Христа», – наголошує французький філософ в інтерв’ю італійському веб-сайту La Nuova Bussola Quotidiana. Він зазначає, що все-таки легше співчувати таблоїдному журналу, який публікує карикатури на Мухаммеда, і кричати “Je suis Charlie”, ніж “Je suis Chrétien”.
Професор нагадує, що терористи вважають себе героями не менш автентичного ісламу, ніж їхні інтелектуали, які мешкають на Заході. Він зазначає, що в цьому контексті варто пам’ятати, що іслам набрав сили завдяки військовому завоюванню Мухаммеда та перших халіфів, які залишили за собою ріки крові. Мухаммед створив державний устрій, закони якого штовхали завойовані нації до “навернення”. З самого початку існувало право стати мусульманином, але відхід від ісламу карався смертю. “Ця одностороння правова пастка призвела до ісламізації суспільства протягом століть”, – наголошує Браге. Він зазначає, що також у сучасному світі нас позбавили права раціонально критикувати іслам.
На запитання, чи існує справжня різниця між ісламом та ісламізмом, чи це просто винахід ЗМІ, проф. Браге заявив, що «іслам – це релігійний закон. Ісламізм, на що вказує використання суфікса -ізм, вказує на іслам, як на вирішення всіх людських проблем”. “Іслам, а також й ісламізм продовжують переслідувати ту ж саму мету – нав’язувати світові закон шаріату в тій чи іншій формі”, – підкреслює французький філософ релігії. Він зазначає, що “іслам терплячий, стриманий, методичний”. З іншого боку, “ісламізм поспішає, він гучний і безладний”. Прог Браге також зазначає, що в довгостроковій перспективі ісламізм менш небезпечний, ніж м’яка тактика ісламу, оскільки він самовикриває свої справжні цілі і суть – це може насторожити громадськість, але водночас така тактика може залякати суспільство і змусити його скоритися”, – зазначає французький ісламознавець.