Вибаченнями і відстороненням монаха завершилася історія із засудженням викликів, які нині стоять перед церквою. Це виглядає абсурдно, але отець Йоахім Вернерсбах з абатства бенедиктинців в Толі (Саксонія) піддався остракізму з боку духівництва за сміливість назвати речі своїми іменами.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Отець Вернерсбах у своїй різдвяній проповіді говорив про Божий задум щодо природи і сутності людини: «Особливо бажаю виняткової радості тим, хто вірить у традиційну сім’ю, тому що вони не піддаються впливу шкідливих сучасних тенденцій, не наслідують і навіть не шанують… Є так багато дивних сучасних течій. Ви чуєте про гендер і трансгендерність, про трансгуманізм і репродуктивне здоров’я, про ЛГБТК, про різноманіття та ідентичність, про кілька статей і зміну статі…»
Слова ченця викликали велике обурення в деяких «вірян» і керівництво монастиря перепросило за різдвяну проповідь. Місцевий єпископ Вольфганг Іпольт засудив проповідь та вважає, що в різдвяному богослужінні немає місця для критичного висловлювання з приводу питань сексуальної моралі чи способу життя окремих людей.
Відмежувалося від слів Йоахіма Вернерсбаха і керівництво абатства. Абат Маврикій Хоріол заборонив ченцю здійснювати пастирську діяльність на території монастиря, а щодо тексту проповіді буде призначено церковне розслідування. У заяві з вибаченнями йдеться про те, що зазначений в проповіді образ людини та історичні твердження «не тільки суперечать соціальній реальності, але й дискримінують значну частину суспільства. Це стосується, зокрема, жінок, ЛГБТ-спільноти».
Цікаво, що разом із вибаченнями абатство визнало, що зміст проповіді взагалі-то відповідає вченню Католицької Церкви, але вони все одно засуджують його слова «незалежно від чинної католицької доктрини». З цього можна зробити висновок, що деякі католицькі священнослужителі Німеччини практично керуються зовсім не канонічним правом.
Для українських християн абсолютно звично чути проповіді про виклики сучасного світу зокрема і загрози викривлення норм сексуальності та ідентичності, які закладені Богом для жінок і чоловіків. Але Німеччина — це не Україна і в місцевого духівництва немає такої свободи, як в нас. Вони вибачаються за правду, видаляють «дискримінаційні» проповіді з YouTube, бо в їхніх компромісах із світом ціною стала свобода і вірність Христу.
Церква не повинна бути рупором захисту і підтримки актуальних соціальних трендів, але стояти на захисті біблійного бачення соціальних явищ, не залежно від того, чи хтось вважає це образливим, відсталим або дивним. Історія знає дуже багато прикладів, коли той чи інший аспект християнського вчення був неприйнятний для світу (наприклад, милосердя чи гуманність щодо інших рас), проте церква змогла вистояти тільки коли зберігала істинне, але «непопулярне» вчення.
Джерела: