Звернення Духовної Ради м. Кам’янця-Подільського щодо законопроєкту № 8306 Верховної Ради України щодо вирощення немовлят поза людським тілом за допомогою штучної матки.
26 грудня 2022 р. у Верховній Раді Україні був зареєстрований законопроєкт №8306 народного депутата Олександра Дануци. Він пропонує зміни до положень Сімейного та Цивільного кодексів і дозволити розвиток людських ембріонів та виношування немовлят шляхом застосування методу ектогенезу, тобто за допомогою використання штучних маток поза межами людського тіла. Духовна Рада християнських церков Кам’янця-
Подільського категорично виступає проти подібного роду ініціатив та закликає відкликати цей законопроєкт.
1. Кожна дитина є Божим даром і має право на виховання у сім’ї, яка відповідно до Конституції України (ст. 51), та інших законів держави, створюється на підставі «шлюбу, кровного споріднення, усиновлення, а також на інших підставах, не заборонених законом і таких, що не суперечать моральним засадам суспільства» (ст. 3 Сімейного Кодексу України). «Держава охороняє сім’ю, дитинство, материнство, батьківство, створює умови для зміцнення сім’ї» (ст. 5. Сімейного Кодексу України)
2. Метод ектогенезу натомість зводить людину до рівня комерційної послуги, біологічного матеріалу, який можна вирощувати у штучних капсулах і на будь-якому етапі скасувати вагітність. Автори законодавчої ініціативи посилаються на німецьку наукову програму EctoLife, яка ще поки перебуває на стадії розробки. За додаткові гроші замовники зможуть вибирати рівень інтелекту своєї дитини, зріст, колір волосся, очей, фізичну силу та навіть відмінок шкіри. Це нагадує ідеологію Третього Рейху зі створення надлюдини та досконалого суспільства, де не було місця на слабких та хворих.
3. Поряд з сурогатних материнством, торгівлею органів та сексуальним рабством виготовлення немовлят на замовлення є формою людської работоргівлі та приниження людської гідності. Це суперечить основним правам і свободам громадянина, закріпленого у Конституції України та перетворює людину на об’єкт комерційних договорів. Не можемо дозволити повернення до часів, коли наша Батьківщина була джерелом поповнення ринків торгівлі людьми для можновладних цього світу.
4. На думку авторів законопроєкту, вказаний метод ектогенезу дозволить покращити демографічну ситуацію у нашій країні та здатний забезпечити народження 30 000 дітей на рік. Це досить цинічна заява, адже для вирішення нагальної демографічної кризи та забезпечення майбутнього українського народу варто лише заборонити аборти, які забирають щорічно у середньому 100 000 життів ненароджених українців, підтримувати сім’ю та материнство, підтримувати багатодітні родини та подружжя, яка готове усиновити.
5. Цей законопроєкт є кроком у напрямку легалізації одностатевих пар та усиновлення ними дітей, адже для встановлення прав на дитину з капсули буде достатньо, щоб хоча одна особа мала генетичний зв’язок з дитиною. Ми маємо вже випадки, коли куплені у сурогатних матерів діти ставали жертвами для педофілів. Це позбавляє цінності людську особу та створює також підґрунтя, коли на замовлення можна буде собі вирощувати цілу армію покірних людських особин, які будуть робочою або військовою силою у руках своїх господарів.
6. В умовах широкомасштабної російської агресії навіть пропозиція розгляду законопроєкт про вирощення людей у штучних матках є злочином проти національної безпеки, адже йде на руку ворожій інформаційній пропаганді, яка це використає для дискредитації української влади та боротьби нашого народу за незалежність та право на існування. Тим більш, що проєкт закону побудований на футуристичних концепціях іноземних науковців, про наслідки для психіки та здоров’я вирощених у капсулах дітей, нам нічого не відомо. Вважаємо подібні ініціативи свідомою провокацією, покликаною дестабілізувати внутрішньополітичну ситуацію під час воєнного стану.
7. Законопроєкт порушує психологічні та соціодуховні засади розвитку дитини та суспільства, повністю нівелює стосунки у шлюбі та відповідальність чоловіка і жінки у родині, руйнує інститут сім’ї у Державі.
Виходячи з цього ми ще раз закликаємо депутатів Верховної Ради остаточно зняти з розгляду проєкт Закону № 8306 про внесення змін до Цивільного кодексу України та Сімейного кодексу України (у частині визначення походження дитини, вирощеної у штучному середовищі поза межами людського тіла) та не повертатися до його розгляду.
Священники та пастори Духовної Ради християнських Церков
м. Кам’янця-Подільського.
Леон Дубравський, Головуючий Духовної ради Християнських Церков Кам’янця-Подільського, Правлячий Єпископ Кам’янець-Подільської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні,
Микола Каспров, єпископ Церкви Євангельських Християн Баптистів.
Олександр Вершигора, єпископ Хмельниччини Християн Євангельської Віри, Пастор Церкви «Християнин».
Севастян Бондаренко, настоятель парафії Пресвятої Трійці Української Греко-Католицької Церкви
Валентин Горячок, Пастор Церкви Християн Євангельської Віри «Скинія Давида».
Віктор Ємелін, Пастор Церкви «Божа Благодать» Української Церкви Християн Віри Євангельської.
Петро Зембицький, Пастор Громади Підзамче Української Церкви Християн Віри Євангельської.
Степан Кропивницький, Пастор Церкви Адвентистів Сьомого Дня.
Віктор Мартинович, Пастор Церкви «Жива Надія» с. Княгинин Української Церкви Християн Віри Євангельської.
Ігор Орденанс, Пастор Помісної Церкви на Поділлі.
Герман Панько, Пастор Євангелічної Реформатської Церкви.
Валерій Подялюк, Пастор Церкви «Євангельський Голос» Української Церкви Християн Віри Євангельської.
Олександр Чайка, Пастор Церкви «Вістка Миру» Євангельських Християн Баптистів.
Володимир Чорнописький, Пастор Церкви «Світло Христове» Української Церкви Християн Віри Євангельської.
Сергій Чорнописький, Пастор Церкви «Христа Спасителя» Української Церкви Християн Віри Євангельської.
Олександр Бучковський, Секретар Духовної ради Християнських Церков м. Кам’янця-Подільського.
Валерій Каспров, координатор молитовних сніданків м. Кам’янця-Подільського.
Юлія Олійник, заступник секретаря Духовної Ради Християнських Церков м. Кам’янця-Подільського.