Це сталося після того, як міжнародний успіх фільму “Барбі” Грети Гервіг з Марго Роббі та Раяном Гослінгом спонукав авторів, місцевих артистів Еміліано Пуль Паоліні та Маріанелу Переллі, випустити свою скандальну колекцію ляльок.
Як повідомляє Jam Press, перша виставка артистів “Барбі: Пластикова Релігія” 2014 року викликала навіть погрози смертю за зображення важливих релігійних постатей, зокрема католицьких святих та Діви Марії, у вигляді ляльок.
Наперекір цим погрозам, щонайменше один магазин іграшок в Аргентині нібито погодився продавати деякі моделі цієї колекції. Артисти планують представити свої ляльки на виставці мистецтв у грудні, як повідомляє New York Post.
Попередня виставка “Барбі, Пластикова Релігія” викликала обурення людей по всьому світі, як зазначено в USA Today. Священник Адріан Сантареллі з парафії святого Томаса Мора в Буенос-Айресі запитав про доречність таких ляльок, стверджуючи, що їх кумедне зображення священних образів може зашкодити духовним почуттям дітей.
Відповідаючи на цю полеміку, артисти стверджують, що ця виставка є виключно творчим проєктом та не має на меті образити кого-небудь. Паоліні говорить, що їхні твори – це “просто об’єднання двох найпопулярніших елементів історії: ляльки Барбі та релігії”.
Переллі та Паоліні винайшли цю ідею після святкування Дня мертвих у Мексиці. Вони стверджують, що якщо існують ляльки Барбі, які зображують різні професії, то чому б не зробити релігійну?
Відгуки у соцмережах на оновлену колекцію змішані. Один користувач назвав її “міжнародним скандалом”, інший звинувачує артистів у прагненні отримати славу хайпом на почуттях віруючих.
Колекція ляльок “Діва Марія Барбі” та “Ісус Кен” в аргентинському контексті є яскравим прикладом того, наскільки важливо обирати сфери для творчих експериментів з усією відповідальністю. Ці ляльки, які зображують ключові релігійні постаті в контексті поп-культури, не лише викликали глибоке обурення серед католиків в Буенос-Айресі, але й міжнародної спільноти.
“Діва Марія Барбі” та “Ісус Кен” викликали таку сильну реакцію, не лише на рівні громадської думки, але й з боку релігійних організацій та священників. Самі артисти можливо не очікували такої гострої реакції, але те що вони свідомо вибрали розп’яття для зображення ляльки з Ісусом, говорить про те, що вони хотіли максимально вразити почуття віруючих, адже можна було вибрати інший образ, а не той що асоціюється у віруючих з жертвою Христа.