Нещодавно оприлюднені результати міжнародного дослідження PISA-2022 виявили тривожну тенденцію в освітній системі України: понад 40% 15-річних учнів не відповідають базовому рівню математичної та читацької грамотності. Це викликає занепокоєння щодо майбутнього освіти в країні.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Згідно з результатами PISA-2022, опублікованими 5 грудня, лише 58% українських підлітків віком 15 років досягли базового рівня в математиці, а 59% – у читанні. Ці показники значно нижчі від середніх по країнах Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), де 69% підлітків досягли базового рівня з математики, а 74% – з читання.
Дослідження також виявило, що в Україні лише невелика частина учнів досягає високих результатів у цих галузях: 3% у математиці та 2% у читанні та природничих науках. У порівнянні, середній показник по країнах ОЕСР становить 9% з математики та 7% з читання та природничих наук.
Тетяна Вакуленко, директорка Українського центру оцінювання якості освіти та національна координаторка PISA в Україні, зазначила:
“Ці результати не є вироком, але вони вказують на необхідність планування подальших дій для покращення освітньої системи”.
Звіт також підкреслює, що успішність учнів тісно пов’язана з їхнім соціально-економічним статусом. Учні з вищим соціально-економічним статусом мають кращі результати у всіх трьох галузях порівняно з учнями з нижчим статусом.
Оксен Лісовий, міністр освіти й науки України, коментуючи дослідження, зазначив:
“Україна – єдина країна, яка провела дослідження в умовах війни, що є важливим досягненням. Це дозволяє нам відстежувати тенденції в освіті та планувати вдосконалення”.
Ці результати вказують на необхідність зміцнення освітньої системи України, особливо в умовах сучасних викликів, з якими країна стикається.