Завдяки незбагненому плану Провидіння, африканські єпископи сьогодні є захисниками універсальності віри проти прихильників фрагментарної істини, захисниками єдності віри проти прихильників культурного релятивізму, — заявив гвінейський кардинал, звертаючись до єпископів Камеруну.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Кардинал Роберт Сара, колишній префект Конгрегації Божого культу і дисципліни Таїнств, виступив на Національній єпископській конференції Камеруну. Він послався на декларацію «Fiducia supplicans», яка дозволяє благословляти одностатеві пари. Кардинал Сара вже назвав таку ідею «єрессю, що суперечить католицькій вірі і традиції». Проти благословення гомосексуальних союзів виступили також багато африканських єпископатів.
Тепер кардинал Сара розглянув думку про те, що спротив африканців нібито зумовлений культурними причинами.
«Дехто на Заході хотів, щоб люди повірили, що ви дієте в ім’я африканського культурного партикуляризму. Приписувати вам такі цілі — це фальшиво і смішно!» — наголосив він. «Дехто стверджував, слідуючи логіці інтелектуального неоколоніалізму, що африканці “ще не готові” благословляти гомосексуальні пари через культурні міркування. Так ніби Захід випередив відсталих африканців. Ні! Ви промовляли від імені всієї Церкви “в ім’я істини Євангелія, і водночас в ім’я гідності людини і спасіння всього людства в Ісусі Христі”. Ви говорили в імені єдиного Господа про єдину віру Церкви. Чи повинна правда віри, вчення Євангелія, підпорядковуватися окремим культурам? Таке розуміння віри, яка пристосована до культур, показує, до якої міри релятивізм розділяє і псує єдність Церкви».
Кардинал Роберт Сара додав, що «багато західних прелатів втратили бажання протистояти світові».
«Вони мріють про те, щоб світ їх любив; вони втратили бажання бути знаком протиріччя (пор. Лук. 2, 34)», — сказав кардинал Сара. Він також застеріг від такого атеїзму, який він назвав «плинним і практичним».
«Це небезпечна хвороба, навіть, якщо її початкові симптоми здаються легкими», – сказав він. На його думку, практичний атеїзм більш підступний, ніж його інтелектуальний аналог, оскільки він не заявляє про себе відкрито, але пронизує всі аспекти сучасної культури, включаючи церковний дискурс.
«Ми вдаємо з себе віруючих християн і віруючих людей. Ми звершуємо релігійні обряди, але насправді живемо як язичники і невіруючі», — пояснив він.
Кардинал описав «плинний і практичний атеїзм» як підступну і невловиму силу. Він порівняв його з павутинням, спроби вирватися з якого лише посилюють хватку. Він стверджує, що цей вид атеїзму є майстерною пасткою, розставленою самим сатаною.
Гвінейський кардинал закликав африканських єпископів захищати католицьке вчення під час жовтневої сесії Синоду, яка буде присвячена синодальності. «Церква в Африці незабаром повинна буде захищати правду про священство і єдність віри. Церква в Африці – це голос бідних, простих і малих», – сказав він.
Він додав, що попереднього разу африканські єпископи були проігноровані.
«На останньому Синоді Церква в Африці рішуче захищала гідність чоловіка і жінки, створених Богом. Їхній голос був проігнорований і зневажений тими, чия єдина одержимість – догоджати західному лобі», – сказав він.
«Нам не потрібно створювати партію всередині Церкви, не потрібно оголошувати себе рятівниками тієї чи іншої інституції, – підкреслив він. – Але кожен з нас може сьогодні прийняти рішення: (…) Я більше не хочу відрікатися від світла віри, я більше не хочу – через комфорт, лінь чи конформізм – дозволяти, щоб у мені жили разом світло і темрява».