У інтерв’ю для ватиканських медіа президент Папської академії «За життя» розповів про небезпеки, пов’язані із нещодавно прийнятою резолюцію Європарламенту про включення аборту до «Хартії основних прав» ЄС.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
У четвер, 11 квітня 2024 р., внаслідок голосування (336 – «за», 163 – «проти» і 39 – «утрималися») Європейський парламент ухвалив резолюцію про включення права на аборт в «Хартію основних прав Євросоюзу». Проти резолюції вже виступили Комісія Єпископських Конференцій Європейського Союзу та кілька країн ЄС. У інтерв’ю архієпископ Вінченцо Палья, президент Папської академії «За життя» розповів, зокрема, про культурні наслідки даної резолюції, висловлюючи сумнів щодо остаточного її внесення до хартії, оскільки для цього вимагається одноголосної ратифікації 27 країнами-членами.
Відсутність прав ненародженої особи
Коментуючи результати голосування Європарламенту, архієпископ Палья сказав, що йдеться про ідеологічний вибір, а не про підтримку чи допомогу жінкам, багато з яких роблять аборти з розпачу. Крім того, ми бачимо проблему повної відсутності прав ненародженої дитини, що виражає відповідні наслідки з культурної та соціальної точки зору. «У цьому сенсі мені здається, що це вибір, який є кроком назад, а не вперед, і суперечить повазі до прав усіх, навіть найслабших, а в цьому випадку ненароджена дитина є слабшою, не може говорити, не може нічого вимагати», – сказав очільник Папської академії «За життя», наголосивши: «Відстоювати права лише однієї сторони, а не обох – хибний вибір».
Гідність, яку потрібно захищати від зачаття
Архієпископ Палья звернув увагу на той факт, що протидія абортам стосується не тільки Католицької Церкви, адже також й невіруючі підтримують позицію Церкви. За його словами, проблема дуже проста: чи те, що є зачатим, є життям, чи ні? Якщо це життя, то яким правом ми можемо його виключити чи усунути? «Повністю ігнорувати право того, хто має народитися, на користь прав іншого, насамперед тому, що він потім не зможе нічого вирішувати, мені здається, що це крок назад у культурному розвитку», – сказав Президент Папської академії «За життя».
Він пригадав нещодавно опубліковану декларацію Дикастерії доктрини віри щодо гідності особи «Dignitas infinita», яка стверджує, що безмежна гідність належить всім, без винятку. «Ось чому Церква повинна захищати життя: ми проти смертної кари, проти війни, проти абортів, проти несправедливості, проти відсутності прав у сфері праці, проти відсутності захисту життя навіть для тих, хто працює в жахливих умовах. Це те, що ми повинні безумовно просувати: всеосяжний захист життя, починаючи з найслабших», – підкреслив архієпископ Палья.
Ідеологія на користь індивідуалізму
Зосереджуючись на культурній проблемі прийнятої резолюції, очільник Папської академії «За життя» зазначив, що «перебільшене акцентування індивідуальних прав змушує нас забувати, що ми всі взаємопов’язані», як це виявляється, зокрема, у досвіді материнства та народження. «У цьому сенсі ми також повинні наново відкрити для себе співвідповідальність за життя, яке народжується. Хто має право його придушувати? – запитав він. – Ось чому я вважаю, що це набагато глибша культурна проблема, ніж просто поверховість, я б назвав це сп’янінням індивідуальним правом». За словами архієпископа Пальї, результат голосування в Європарламенті відображає індивідуалістичну ментальність, яка «не враховує реальності життя», що стоїть перед вагітною жінкою. Таким чином, йдеться про певного роду ідеологію. Таким чином, результат голосування «виходить далеко за межі простого політичного вибору», вказуючи на «індивідуалістичну концепцію життя». «Ось чому я вважаю, що на противагу культурі, яка продовжує звеличувати “я”, ми повинні рухатися до культури “ми”. Позаяк “ми” – це сутність людини, це сутність солідарності, братерства, а отже, і справедливості», – сказав архиєпископ Палья.
На думку ієрарха, варто радше зосередитись на великій повазі до жінок, які можуть переживати різноманітні труднощі. «Мати Тереза створювала для вагітних жінок притулки, кажучи їм: народжуйте, я вас прийму, бо так багато жінок роблять аборти, оскільки мають проблеми, можливо, економічні, або навіть психологічні, або іншого характеру, тому що є самотніми і позбавлені допомоги», – пригадав президент Папської академії «За життя».