Трансляція богохульного фільму на Netflix, яскрава реклама норвезької пошти та кричущі події в Болонському університеті. Деякі західні центри в останні тижні розпочали неприховану атаку на Діву Марію. Блюзніри приписують нечистоту та розбещеність Пресвятій Богородиці. “Це модус роботи, який вже успішно спрацював проти інших жінок в минулому”, – зазначає Гжегож Ґурни, відповідаючи на питання на що спрямована ця кампанія.
Netflix транслював бразильський серіал “Перша спокуса Христа “, в якому Богоматір зображується повією, а Ісус – гомосексуалістом.
Норвезька пошта (Posten Norge) оприлюднила на YouTube рекламу фільму, де Марія – перелюбниця, яка за відсутності Йосипа має стосунок з листоношею, а результатом перелюбу є бастард на ім’я Ісус.
У Болонському університеті було організовано захід “Непорочна контрацепція”, зображуючи Марію, оточену вінком не зірок, а презервативів. Раніше в Болон’ї проходила акція під назвою ”Матір Божа, плаче спермою”- перераховує оглядач на порталі wPolityce.pl, зазначивши, що напади проти Діви Марії стосуються чистоти. В минулому подібні кампанії закінчувалися трагічно.
Акція дифамації повністю знищила суспільну думку про особу французької королеви Марії Антуанетти. Французька еліта, уражена ідеями просвітників, зненавиділа королеву з австрійського дому Габсбургів. “Пам’ять і репутація жодної жінки та небагатьох чоловіків були так ретельно і несправедливо заплямовані в історії”, – писав Уоррен Х. Керролл в “Історії християнства”. Католицький історик зазначив, що пасквіль, написаний про королеву, був порнографічним та змальовував Марію Антуанетту як учасницю оргії, а найгірший із памфлетів, написаних та опублікованих безпосередньо перед спалахом і під час Французької революції зберігається в колекціях Національної бібліотеки Франції”.
Як результат, ніхто не заступався за Марію Антуанетту, бо її честь “раніше була такою брудною, а її ім’я так зневажено, що вона викликала найгірші почуття серед натовпу, який супроводжував її на шляху до гільйотини кричами: “Смерть австрійській шльондрі!” – нагадує Ґурни. Тим часом у своєму останньому листі, написаному в день страти, королева писала, що вона вмирає у католицькій вірі, яку вона завжди сповідувала. Марія Антуанетта також просила у Бога пробачення.
Другою жінкою, знищеною кампанією вульгарного наклепництва, була Олександра – дружина російського царя Миколи II. Журналіст цитує у своєму тексті спогади свідка подій Першої світової війни Кароля Ведзягольського: “У той час тисячі примірників мерзенного фотомонтажу, технічно добре зробленого, зображували чотирьох дочок останнього російського імператора у вульгарних еротичних сценах з Распутіним, циркулювали в окопах”. Багато людей вірили в їхню справжність, “і коли вони повірили, прірва відкрилася”, – написав свідок. Знищення репутації супроводжувалося, як і у випадку з Марією Антуанеттою, стратою всієї царської родини.
У своєму тексті Гжегож Ґурни замислюється над тим, чи спостерігаємо ми зараз подібну акцію проти Пресвятої Богородиці. Досі навіть невіруючі відчували повагу до неї і ніхто не думав представляти її вульгарним і нецензурним чином. Однак в даний час ситуація змінюється, що видно з того, як багато людей і в різних куточках світу працювали над богохульними постановками.
“Ми маємо право припускати, що боротьба з Марією посилюється. Яку мету переслідує ця кампанія? Яким буде її ефект? Чи знайдуться ті, хто захищатиме честь Пресвятої Богородиці?”, – запитує Ґурни у своєму тексті, звертаючи увагу на зростаючу актуальність фатімських об’явлень і набоженства п’яти перших субот.
У той час, коли сестра Люсія писала про винагороди Непорочного Серця Марії за образи, спричинені людьми, ці слова не були “настільки очевидними, як сьогодні”.
“Не випадково Бенедикт XVI у 2010 році під час паломництва до Португалії сказав: “Нехай не залишається в омані той, хто вважає, що пророча місія Фатіми завершена”, – зазначає Гжегож Ґурни.