Ревний охоронець порядку в багатьох політичних справах, Facebook, показує себе сильним серед слабких і слабким серед сильних.
Все більше і більше свідчень підтверджують це. Facebook – це не нейтральна платформа, де всі думки можуть знайти своє місце, а гігантська транснаціональна корпорація, яка слідує певної політичної та культурної орієнтації. З цієї причини популярна соціальна мережа піддає цензурі одні матеріали і, навпаки, просуває і заохочує інші.
Перш за все, добре відомо, що компанія Марка Цукерберга дотримується «COVID-коректності», слідуючи курсом Всесвітньої організації охорони здоров’я. Якщо видалення повідомлень, які заперечують вірус, ще можна вважати нормальним, оскільки заперечення загрози здоров’ю може завдати шкоди, але тепер навіть тих, хто просто критично ставиться до нинішньої ситуації, безжально пригнічують. Що ж, Facebook не задоволений, і він подвоїв свої зусилля, пожертвувавши 120 мільйонів доларів гуманітарним організаціям на публікації, що містять «правильну інформацію» про пандемію.
Одночасно, знову ж таки у співпраці з ВООЗ, він розширює «[…] список помилкових тверджень, які будуть видалені». Але хто цей божественний оракул, який може вирішувати, що правда, а що брехня в світі пост-правди, піднесеної на прапор?
Однак ми не спостерігаємо такої ж строгості, коли справа іде про захист неповнолітніх. Фактично, Facebook дозволяє компаніям розміщувати рекламу для 13-річних підлітків, які проявляють інтерес до паління, методам схуднення і азартним іграм … всього за три долари США.
Це було виявлено організацією Reset Australia, яка провела спеціальний експеримент. Після створення сторінки і рекламного аккаунту під назвою «Ozzie News Network», було відзначено, що, хоча Facebook не дозволяє рекламувати алкоголь та інші товари для дорослих дітям до 18 років, це не заважає рекламодавцям звертатися до тих дітей, які, виходячи з алгоритму запитів, проявили інтерес до алкоголю або інших заборонених товарів.
Тому Reset Australia звернулася до уряду Австралії з проханням розробити кодекс, який регулює збір даних про молодих людей, що передбачає обов’язкову згоду батьків. Виконавчий директор асоціації Кріс Купер також дивується: «Чи отримає 13-річний хлопчик, який зазначить, що він неодружений, цільову рекламу служби знайомств? Чи побачить 15-річний підліток, якого класифікують як такого, що цікавиться алкоголем, рекламу, яка пропонує приготувати коктейлі з вмісту винної шафи його батьків? »
Однак незручна ситуація, виявлена австралійської організацією, – ніщо в порівнянні з тим, що стало відомим чотири роки тому після розслідування BBC. Британська телекомпанія повідомила про десятки фотографій з дитячою порнографією, розміщених на сторінках Facebook: 80% зображень так і не були видалені. Це повністю збігається з тим, на що вказував дон Фортунато Ді Ното: певного роду матеріали залишаються в мережі навіть після того, як їх виявляють. Що стосується сенсації BBC, то журналістів засудив сам же Facebook, відомий своєю строгістю щодо заборони зображень «оголеної натури або іншого сексуально характеру».
Тоді BBC попередила Facebook про наявність 100 непристойних зображень, на кожному з яких був хоча б один неповнолітній. Більш пристойні були пов’язані з дівчатами – молодшими підлітками, в той час як інші були відверто дитячим порно. Тільки вісімнадцять з цих зображень були видалені! Подальші перевірки, проведені британською мовною компанією, вивели на п’ять профілів користувачів, які мають судимість за згвалтування. Хоча Facebook забороняє цим людям відкривати облікові записи, жоден з п’яти профілів не був видалений після відповідних звернень.
Крім того, Facebook не робить абсолютно нічого, щоб перешкодити переслідуванню, яке здійснюється комуністичним режимом Китаю по відношенню до уйгурів Сіньцзяну, який його неханьскіх жителі називають Східним Туркестаном. До такої міри, що 25 березня на слуханнях в Конгресі США сам Цукерберг визнав – без будь-яких наслідків для себе або своєї мережі, що Пекін використовує Facebook (заборонений в межах китайських кордонів) для стеження за уйгурами, що сховалися за кордоном.