П’ятнадцять польських єпископів підписали лист підтримки краківського архієпископа Марека Єдрашевського після його критики радикального екологізму, який, за його словами, нападає на шлюб та сім’ю: “Як єпископи, зібрані на різдвяну зустріч (у Жешуві), ми висловлюємо солідарність з вами і виступаємо проти згубних нападів, які повинен пережити євангельський захисник правди. Завжди славно стояти на боці християнської антропології, яка представляє Людину образом самого Бога”.
Християнська традиція, зазначає Єдрашевський на телебаченні Республіки, “ставить під сумнів нові рухи, кожен з яких пробує оголосити себе обов’язковим вченням”.
“Це дуже небезпечне явище, оскільки підліток намагається нав’язати це, стаючи оракулом для всіх політичних і соціальних сил”, – продовжив він. Архиєпископ продовжив, сказавши, що людина є вершиною цього творіння, і їй було наказано дати імена тваринам і панувати над ними. Раптом все ставиться під сумнів, тобто, ціла наша культура ставиться під сумнів, весь природний порядок підважується, починаючи з існування Бога ”.
М’які зауваження Єдрашевського про місце людини у створеному світі спричинили медіа-бурю, ліві критики звинуватили архієпископа в тому, що він не проявляє турботи про довкілля.
До цих голосів долучився заступник міського голови Варшави Павел Рабій. В своєму твітері він опублікував фотографію австралійських пожеж, написавши: “Враховуючи, що зараз відбувається в Австралії, немає більшої “зарази”, ніж ті, хто ставить під сумнів необхідність піклуватися і захищати нашу планету. Єдрашевський, іди до біса, це твоє місце».
Z perspektywy dotkniętej ogniem #Australia, gdzie dziś jestem mogę powiedzieć jedno. Nie ma dziś gorszej zarazy w cywilizowanym świecie niż ci, którzy kwestionują konieczność dbania o naszą planetę i jej ochronę Jędraszewski, idź do diabła, tam jest twoje miejsce. pic.twitter.com/ShZO5lKsnf
— Pawel Rabiej (@PawelRabiej) December 26, 2019
Польсько-американський перекладач і журналіст Філіп Мазурчак, який проживає в Кракові, заявив LifeSiteNews, що зауваження архієпископа слід розуміти в контексті думок папи Івана Павла II щодо навколишнього середовища, викладених в енцикліці “Centesimus Annus” 1991 року.
Польський папа писав:
«Окрім нераціонального знищення природного середовища, ми повинні також згадати і про більш серйозні руйнування людського середовища – те, що аж ніяк не отримує тієї уваги, яку воно заслуговує. Хоча люди справедливо переживають щодо збереження природних середовищ різних видів тварин, яким загрожує вимирання, оскільки вони розуміють, що кожен із цих видів робить свій особливий внесок у баланс природи загалом, занадто мало докладають зусилля для забезпечення моральних умов справжньої “екології людини”. Бог не лише дав землю людині, і людина повинна використовувати її з повагою до первісної доброї мети, заради якої земля була дана, але і людина – це Божий дар людині. Тому вона має поважати природну та моральну структуру, якою наділена”. (Centesimus Annus, 38)
“В останні роки у нас з’явилися нові ідеології, в яких такі люди, як Берні Сандерс, вважають, що демографічна криза, з якою стикаються багато суспільств, особливо, але не виключно в Європі та Східній Азії, є хорошою справою і що люди повинні перестати народжувати дітей, щоб обмежити їхній вуглецевий слід “, – сказав Мазурчак.
“Природно, це іде разом із заохоченням до абортів та контрацепції”, – продовжив він.
“Я думаю, що Єдрашевський говорив про це”.