Нове дослідження викриває тривожну правду: стан тривожності серед школярів утричі вищий, ніж припускають дорослі, включаючи батьків та освітян. Ця інформація кидає виклик загальноприйнятим уявленням про емоційний добробут дітей.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Згідно з останніми даними, значна частина школярів переживає глибокі відчуття тривожності, що в три рази перевищує оцінки їхніх батьків та вчителів. Лише мінімальна кількість дорослих (2-4%) вважає, що діти страждають від високого рівня тривоги, тоді як самі учні повідомляють про 12% таких випадків.
Ці відомості надані в рамках дослідження “Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення”, реалізованого Міжнародним благодійним фондом savED спільно з Міністерством освіти й науки України.
Аналіз показує, що лише 57-60% учасників освітнього процесу відчувають спокій під час навчання, із яких менше третини описують свій стан як “дуже спокійний”. Водночас, 31-39% зазначають, що відчуття спокою та тривоги чергуються з однаковою частотою.
Серед учнів, 67% хлопців та лише 48% дівчат відчувають себе спокійно або дуже спокійно. Цікаво, що учні західних областей України відчувають себе краще (65%), ніж їхні однолітки з центральних (54%) та прифронтових регіонів (52%).
Дослідження також підкреслює, що батьки схильні переоцінювати позитивні емоції своїх дітей: 51% батьків вважають, що їхні діти переважно відчували позитивні емоції протягом останніх двох тижнів, у той час, як серед дітей таких лише 37%.
Потреба в психологічній підтримці також є важливим аспектом: 26% учнів відчувають сильну потребу в емоційній допомозі, причому дівчата відчувають цю потребу частіше, ніж хлопці (32% проти 20%). Незважаючи на це, більшість батьків та учнів вважають, що така допомога не є критично необхідною, хоча і може бути корисною.
Зазначається, що в більшості шкіл є доступ до психологічної допомоги, з 88% адміністрацій, які підтверджують наявність шкільного психолога. Опитування охопило 1397 учнів, 1288 батьків, 1141 вчителів, та представників адміністрацій і місцевого самоврядування з усіх регіонів України, показуючи різноманітність досвіду та сприйняття в різних частинах країни.
Це дослідження висвітлює критичну потребу в більш глибокому розумінні емоційного стану школярів та важливість психологічної підтримки в освітньому середовищі, особливо в умовах воєнного конфлікту.
Слово про слово