У новій «переналаштованій» синодальній Церкві є місце для усього; в тріумфі свободи думок та показної привʼязаності до Духа, який «віє туди, куди хоче»,- вважає італійський ватиканіст Сандро Маджістер.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Як нагадує публіцист, формула «розмови в Дусі» була започаткована двома кардиналами: Маріо Грехом з Мальти та Жан-Клодом Оллерішом з Люксембурга, як спільний елемент майбутньої пленарної сесії синоду. Вона багаторазово згадується в Instrumentum laboris (робочому документі), опублікованому 20 червня, що є планом тем, піднятих під час засідання. В свою чергу, під час прес-конференції напередодні вона була фактично визначена як сталий «процесуальний метод», пише pch24.pl.
Як пояснює Сандро Маджістер, учасники нарад мають стриматись від критики і висловлювання спротиву щодо вислуханих позицій. Натомість вони повинні зосередитись на тому, що «торкнуло їх найглибше, і що є для них найбільшим викликом». На завершення учасники визначать ключові пункти і намагатимуться вибудувати консенсус у справі «плодів спільної праці, які кожна особа вважатиме вірними процесу і завдяки яким вона зможе відчувати, що її позиція представлена».
Усе має відбуватись «в атмосфері молитви» і з врахуванням «маргінальних та пророчих голосів, із збереженням впевненості, що «Святий Дух, майстер гармонії, допоможе перейти від какофонії до симфонії».
На запитання під час прес-конференції про те, чи означає це зміну доктрини щодо «розлучених і поновно одружених, осіб в полігамних звʼязках чи католиків ЛГБТК+» (як сказано в Instrumentum laboris), відповідальні за процес кардинали утримались від відповіді.
Як пояснює Сандро Маджістер, рішення не представляти в дискусіях жодних конкретних гіпотез було прийняте навмисно. «Instrumentum laboris» не дає відповідей, а лише ставить запитання»,- зазначив кардинал Оллеріш.- «У нас немає жодного порядку денного, встановленого заздалегідь»,- додав він.
Щоб краще відобразити характер і цілі синодальності, ватиканіст наводить опубліковану в «La Civiltà Cattolica» статтю єзуїта з Лювенського університету, Джоса Мунса, який «усе сказав вже в заголовку: Папа Франциск, Святий Дух і синодальність. У напрямі пневматичної реконфігурації Церкви».
«Дуже незрозуміла розмова в Дусі, описана в Instrumentum laboris, є впровадженням в життя цієї реконфігурації. Там є місце для усього, в тріумфі свободи думок та показної привʼязаності до Духа, який віє туди, куди хоче»,- підсумовує п. Маджістер.