Люди будь-якої культури без слів розуміють, що таке любов між чоловіком і жінкою, як вона формується на основі їх тілесності і статевих різниць. З іншого боку, любов – це суть заповідей, які Ісус Христос залишив своїм послідовникам.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Не буде перебільшенням сказати, що у щоденному людському життєвому досвіді існують серйозні проблеми з тим, аби ввести, внести першу любов до другої. Різного роду підручники розглядають ці дві любові, м’яко кажучи, розділено. Про першу говорять фізіологія, медицина, психологія, сексологія. Різноманітні “вчені” накидають нормальність контрацепції, позашлюбних сексуальних контактів, одностатевих зв’язків, гендерної ідеології, порнографії та інших “плодів” сексуальної революції. Внаслідок такого однобокого погляду у свідомості сучасної людини виростає прірва, закріплюється враження про неможливість поєднання Божественної любові і людської тілесності. Людина як мінімум просто не бачить, яким чином таке можливе.
Такий хаос і дезорієнтацію людей третього тисячоліття наперед бачив святий Іван Павло ІІ. Перших п’ять років свого понтифікату він присвятив виголошенню циклу катехез ( “катехеза”– навчання і виховання у вірі), які сам назвав “ роздумами про теологію тіла”. Це найдовший в історії папства цикл, присвячений одній тематиці. Ба більше, це перший випадок в історії, коли глава Католицької Церкви висловлювався так широко і глибоко на теми людської любові та сексуальності.
Джордж Вайґель, офіційний папський біограф, порівнював Теологію Тіла з теологічною бомбою сповільненої дії, яка вибухне з вражаючими наслідками у третьому тисячолітті Церкви. Відкриття Теології Тіла стане переломним моментом не лише для католицької теології, але також і в усій історії сучасної думки. Іван Павло ІІ знав, де відбуватиметься боротьба за відірвання сучасної людини від Бога і правди про неї саму. Це не відбуватиметься ні на філософських факультетах, ні в партійних кабінетах – боротьба точитиметься на ґрунті людської сексуальності. Бо саме там, у тілах чоловіків і жінок, Бог вписав свій образ і подобу. Сучасна людина потребує світла, відваги, віри та інтелекту, щоб не дати кому-небудь позбавити себе цього образу.
Теологія Тіла – допомога і прекрасна надія у теперішні складні і темні часи, позначені тиском примусу життя в егоїзмі та самотності. Ми покликані до життя в повноті, в єдності духа і тіла, в глибокому інтимному зв’язку з Богом, а також між собою. Нарешті, через 40 років після представлення світові, Теологія Тіла набуває широкого розмаху, зокрема, в Україні.
Орися Уська, д-р теології