Федеріка Піччі є засновницею Dominus Production – компанії, що займається зйомками і прокатом кінофільмів, показує в італійських кінотеатрах «Незаплановану» – зворушливий фільм, який змушує задуматися про зло абортів.
«Це вибір, який буде мені дорого коштувати», – пояснює Піччі кореспонденту IFN. «Квитки на “Незаплановану”добре продаються, в понеділок увечері у Вероні довелося організувати, крім одного запланованого показу, два додаткових, тому що було дуже багато запитів». Але в п’ятницю, 6 серпня, коли вступила в силу вимога мати ковід-паспорт, як умову для доступу в ряд місць, в тому числі – в кінотеатри, компанія Dominus Production призупинила всі покази. Вибір, зроблений Франческою Піччі, з точки зору бізнесу є абсолютно неймовірним. Однак, битва за цінності – це не битва, якщо вона не вимагає жертв. «Я переконана, що на цьому етапі кожен з нас повинен послати чіткий сигнал, навіть ціною жертв, тому що цінність свободи занадто важлива, щоб дозволити позбавити себе її», – зазначає Піччі.
Багато хто вважає, що ковід-паспорти – це необхідний захід, щоб знизити число захворювань.
Здоров’я – це важливе благо. Це правильно, коли держава вживає заходів для захисту здоров’я. Питання, однак, в тому, чи є сенс в ковід-паспортах для досягнення цієї мети?
Ваша відповідь негативна?
Абсолютно! Я наведу кілька прикладів, які демонструють парадокси цього закону: щоб потрапити в кінотеатр – навіть в кінотеатр під відкритим небом – вам потрібно буде показати ковід-паспорт, в той час як для входу в деякі інші приміщення – наприклад, суди – він не потрібен. Далі, вам буде потрібно ковід-паспорт, щоб сидіти за столиком в барі, але не для того, щоб випити за стійкою в тому ж самому приміщенні. І це я навіть не кажу про те, що суспільний транспорт залишається переповненим. Я бачу, що ковід-паспорта – це політично мотивоване рішення, воно не має відношення до здоров’я.
І яка, на Ваш погляд, політична мета?
Сфери, які будуть сильніше за все страждати, – це ті сфери, які впливають на суспільне і культурне життя і на життя спільнот: ті, які найбільш близькі молоді. Мета, таким чином, в тому, щоб спонукати молодь вакцинуватися, а інакше вони будуть виключені з суспільного життя.
Це причина, з якої ви не згодні?
Проаналізувавши ризики і вигоди, я маю серйозні побоювання з приводу вакцинації молодих людей. Тому я вважаю, що кожен вибір треба поважати. Але я не хочу погоджуватися з розподілом на «антіваксерів» і «проваксерів», не в цьому суть. Чого я не припускаю, так це того, що кінотеатри, музеї, бари, ресторани та інші заклади будуть використовуватися для мети, яка не має нічого спільного з їх призначенням. Це політика, яка карає нас ще раз.
Кіноіндустрія – одна з тих сфер, які постраждали в останні місяці.
Наша сфера діяльності – одна з найбільш постраждалих в результаті антіковідних заходів. Ми були закриті півтора року, нам не дозволили відкритися навіть після того, як нав’язали дуже строгий медичний протокол. А тепер вони навіть вимагають від продавців перевіряти наявність ковід-паспорта, так ніби ми є державними службовцями! Але більше, ніж економічний збиток, мене турбують соціальні наслідки.
Поясніть будь ласка.
Якщо ми погоджуємося з ідеєю, що держава може проводити дискримінацію частини населення на будь-якій підставі, крім наукової, нас чекає зловісний сценарій. Ковід-паспорти або інші подібні інструменти можуть залишитися, коли надзвичайна ситуація пройде. Я не бажаю такого тоталітарного майбутнього.
Ви не відчуваєте себе самотньою через Ваш вибір?
Я прочитала прекрасну заяву Фабріціо Масуччі, який звільнився з посади президента і директора Музею капели Сан-Северо в Неаполі, в знак відкритої незгоди з обов’язком вимагати ковід-паспорт для проходу в музей. Я вважаю, нас не так вже й мало. Як тільки я оголосила про своє рішення, я отримала безліч повідомлень з висловленням підтримки. І до того ж публічні заяви окремих людей потрібні саме для того, щоб влаштувати струс: можливо, інші підприємці вирішать наслідувати мій приклад.