У Франції ведуться дискусії щодо нового біоетичного закону, прийняття якого незабаром вирішить місцевий сенат. Це викликає багато суперечок, оскільки дозволяє робити аборти практично до самого моменту пологів через “психосоціальну тривожність” матері та вводить запліднення in vitro для лесбійських пар та самотніх жінок. Закон також включає жахливу пропозицію дати згоду на генетичну модифікацію ембріонів та створення химер. Ця проблема ігнорується під час публічних дебатів.
Католицький тижневик Famille Chrétienne опублікував матеріал про експерименти над зародковими стовбуровими клітинами. Французьке законодавство в даний час забороняє подібні практики. Якби новий закон про біоетику ухвалили у своїй нинішній редакції, “він дозволив би модифікувати зародок людини, додаючи клітини інших видів”, зазначає Жан-Рене Біне, професор права з Університету Франше-Конте. Метою створення химер тварин та людини є, серед іншого виробництво органів людини для трансплантації тваринам. Цей проект все ще є гіпотетичним, але викликає тривогу щодо подальшого зміщення біоетичних меж.
О. Бріс де Мальербе, який займається біоетичними проблемами в Паризькому коледжі бернардинів, який є місцем зустрічей та діалогу між християнством та сучасним світом, нагадує, що етична проблема полягає в тому, що знищуються ембріони людини, це відбувається в експериментах на ембріональних стовбурових клітинах. “Не можна дозволяти знищувати людину на будь-якому етапі її розвитку, – наголошує о. Мал’єрбе. Він зазначає, що багато застережень викликає також плутанина між людьми та тваринами, до якої можуть призвести химери. “Це був би перетин кордону, який потрібно захищати. Мова йде про специфіку людини”, – зазначає Бланш Стреб, директор з формування та досліджень Alliance Vita. Для професора права Жана-Рене Біне санкціонування химер ставить перш за все питання про “олюднення” зародків тварин. Вчений задається питанням, “який відсоток клітин людини, вбудованих в зародок тварини, буде вважатися таким близьким до людей, що юридично буде визнано людиною?”. Багато вчених застерігають: якщо хромосомна структура ембріона тварини змінюється шляхом введення в нього людських клітин, існує ризик того, що сама природа ембріона буде трансформована.
Біоетик з коледжу бернардинів нагадує, що не можна піддаватися нав’язаній риториці, що неприйняття закону про біоетику, який обговорюється в даний час, було б рівнозначним встановленню законодавчих обмежень для науки. Він зазначає, що не все, що є технічно можливим, повинно перевірятися. “Ця тема ставить питання про наше відношення до світу тварин і всього Творіння”, – наголошує о. Малхербе, вказуючи, що необхідно відійти від логіки, пов’язаної з баченням необмеженої людської автономії. Не все, що технічно можливо, є етично та морально гідним та допустимим.