Як пояснити те, що два народи, які перебувають в стані жорстокої війни між собою, цієї неділі святкували Великдень? Велике світле свято Христового воскресіння, свято перемоги світла над темрявою, добра над злом, життя над смертю і водночас, війна — вбивство, руйнування та насилля.
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
«Христос воскрес!», — лунає у храмі на світанку Цього дня.
«Воістину воскрес!» — натхненно відповідають люди по обидві сторони від лінії фронту, фізичного і духовного.
А надворі весна, природа сповнена життям стверджує: живіть і ви!
У цей час, або невдовзі після цього, куля прошила груди, снаряд розірвав тіло, ракета зруйнувала дім. Христос воскрес. А хтось помер чи був травмований.
«Де Бог?» — народжується запитання й у людей з великою вірою. І як люди, які сповідують віру в Христа, можуть вбивати, ґвалтувати та грабувати?
«Хіба з одного джерела виходить солодка й гірка вода?» — запитує у відповідь Святе Письмо (Як. 3, 11).
Але ж ці люди кажуть, що вірять?
«Але й біси вірять і тремтять» (Як. 2, 19).
А, отже, є дві віри, як і дві мудрості. Одна сходить згори, а інша — земна, душевна бісівська. «Та мудрість, що згори, насамперед чиста, потім мирна, лагідна, покірна, повна милосердя і добрих плодів, безстороння, нелукава». У мудрості бісівської «заздрість та чвари, там безладдя і всяке лихе діло». (пор. Як. 3, 15-17).
Далі апостол продовжує: «Звідки війни і звідки ворожнеча між вами?» І відповідає: «Хіба не звідси — не з ваших пристрастей, які воюють у ваших членах? Ви прагнете — і не маєте, вбиваєте й заздрите — і не можете осягнути. Ворогуєте і воюєте» (Як. 4, 1-2).
Отже, пасхальний обряд не робить з людини християнина.
Про це добре написав пророк Ісая. Господь звертається до тих, хто здійснював священнослужіння та жертвоприношення в Його храмі:
«Послухайте слово Господа, содомські князі, — зверни увагу на Божий Закон, народе гоморський! Навіщо Мені безліч ваших жертв? — говорить Господь… Коли приходите, щоб з’явитися переді Мною, хто від вас вимагає, щоб ви топтали Мої двори? Не приносьте більше даремних дарів! Ваше кадіння стало огидним для Мене… — беззаконня разом із святкуванням!.. Ваші руки закривавлені!» (пор. Іс. 1, 10-16). Ось так реагує Господь на святкування нечестивих та кровожерних. Бога не обманеш.
Авель та Каїн також приносили жертву Богові, але прийнята була тільки одна — угодна Богові. Після чого Каїн убив Авеля. Вчора приніс Богові жертву, а сьогодні вбив брата. «Горе їм, бо вони пішли дорогою Каїна!» — вигукує апостол (див. Юд. 11). Тому нема нічого дивного, що й сьогодні живуть на світі люди, які мають «бісівську, земну і душевну» мудрість й віру, люди, які «топчуть двори Божого дому» із «закривавленими руками», люди, які приносять Богу жертву, а вже за мить убивають свого брата.
Це різний Великдень. Апостол Павло прямо написав, що існують «інший Христос», «інший дух», «інша євангелія» — не та, яку проповідували справжній Христос та справжні апостоли. Це як фальшиві гроші, на вигляд такі ж самі, але вони нічого не варті. Так і тут: назва та ж сама, слова ті ж самі, а зміст, суть, плоди — різні, як день і ніч, як солодке і гірке, як Боже і бісівське. Як Христос та Антихрист.
Антихрист також імітуватиме воскресіння. Написано, що він (звір) отримав смертельну рану і залишився живим. (Об. 13, 11). Тож мабуть ті, що приймають його печать на своє чоло та праву руку, також вигукують, що він воскрес. Псевдорелігійний культ, який вестиме «інший звір», що матиме роги, як в ягняти (див. Об.13, 11), «але говорить як змій».
«І обманює мешканців землі» (Об.13, 14), святкуючи Великдень Звіра, а не Христа.
Харитон Голубець
Основне зображення: Лука Сіньйореллі “Проповідь і діяння Антихриста”.
Духовна велич Львова