Порнографія нереальна. Це твердження, яке багато хто міг би вважати звичайним, оскільки воно говорилося дуже часто. Але необроблені дані про використання порнографії в Сполучених Штатах показують, що це правда. Щороку Pornhub, найбільший у світі порнографічний сайт, публікує звіт. Цей «Огляд року» містить відомості про те, у яких країнах найбільше переглядають порнографію (Сполучені Штати), у яке свято кількість відвідувачів сайту найбільш різко впала (переддень Нового року) і в який день люди найімовірніше ввійдуть у систему (між 1-2 ночі в неділю).
Минулого року дані знову показали, що порнографія не призначена для того, щоб дати нам реальність, а для того, щоб годувати нас ілюзією. Серед термінів, які найчастіше шукали в США у 2021 році, була форма японського порнографічного аніме, відома своїми нереалістичними зображеннями частин тіла, та термін «лесбіянка». Подумайте про це на мить. Чоловіки є найбільш вірогідними кандидатами для перегляду порнографії, і вони переважно обирають статеві акти, в яких вони взагалі не можуть брати участі.
Що порнографія розкриває про людей
Отже, якщо це не справжня річ, яку люди шукають, про що це говорить? Ми не хочемо справжнього сексу між двома людьми, що приносить з собою всю свою вразливість і відповідальність, але хочемо моря сексуальної розбещеності, де люди можуть шукати власного задоволення, використовуючи іншу людину (справжню чи уявну). Якщо таблетки дали нам секс без вагітності, то широке поширення інтернет-порнографії дало нам сексуальність без людей.
У культурі, що наповнена сексуальністю (але не справжнім сексом), новизна та незвичайність акту стають більш спокусливими, ніж сам статевий акт. Це схоже на розмову між двома персонажами у фільмі Олдоса Гакслі «Дивний новий світ», де один заохочує свого друга піти на «Feelies» (кінопереживання, де глядачі можуть «відчути» фільм), такими словами: «Я чув, що один такий в Альгамбрі першокласний. Там любовна сцена на килимку з ведмежої шкури; вони кажуть, що це чудово. Кожна волосинка ведмедя відтворена. Найдивовижніші тактильні ефекти».
Коли описуєте сексуальну сцену, найпривабливіша її частина полягає в тому, що ви можете «відчути» килим зі шкури ведмедя, а не те, що на екрані зображена гола шкіра. Таким же чином, коли сексуальність так вільно доступна, саме інші речі привертають нашу увагу. Тепер уже недостатньо дивитися «м’яку» порнографію, тепер ми повинні тяжіти до того, що неможливо: мультфільмів, де закони фізики та біології не обмежені; сценарії, в які ми б ніколи не були залучені. Привабливість дивного й нового — це те, що захоплює, а не краса сексуального союзу між партнерами, які близько знають один одного (і тільки один одного) у шлюбі між чоловіком і жінкою.
Технології та використання порнографії
Технології не зовсім винні. Використання порнографії існувало задовго до появи смартфонів та інтернету. Але неможливо відкинути те, як технології змінюють наш розум і сприйняття фізичного світу. За іронією долі, цей конкретний момент має вражаючий факт, що сексуальний контент є більш доступним в інтернеті, навіть якщо рівень сексуальної активності підлітків знижується.
За словами соціолога Жана Твенге, iGen (або Gen Z) менш схильні до фізичної сексуальної активності, ніж їхні попередники. Однак це просто опосередковано через цифрові пристрої: надсилання фотографій оголеного тіла або участь у недозволених текстових повідомленнях. Якщо секс стосується лише фізичного задоволення людини, то його можна отримати за допомогою смартфона та Snapchat. Фізична присутність не потрібна.
Це суперечність нашого часу: культура, яка настільки затоплена сексуальністю та віддана насолоді, але така голодна до справжнього сексу та фізичної близькості. Знищення бар’єрів навколо сексуальності насправді не зблизило нас, а ще більше роз’єднало. У той час як здоровий погляд на секс включає двох людей у контексті шлюбу, вразливих один перед одним, порнографія через екран не вимагає нічого від окремої людини. Фокус спрямований всередину, лише на особу та на те, що вона може бажати. Інша людина перестає бути людиною, стаючи лише інструментом сексуального задоволення.
У деяких випадках людина є лише засобом отримання мого економічного прибутку. На початку пандемії COVID-19, коли багато людей були звільнені з роботи та залишилися вдома в умовах карантину, деякі звернулися до інтернету та вебкам-шоу (онлайн-шоу, де глядачі платять за те, щоб спостерігати за сексуальними актами) як засіб ліквідації економічного розриву. Один популярний сайт повідомив про понад 60 000 нових «продюсерів» за перші два тижні березня.
Згубні наслідки використання порнографії
Для індивідуальної сексуальної реалізації чи економічної експлуатації потрібна не людина, а об’єкт. Інструмент. Зображення на екрані. Використання іншої людини таким чином нівелює її статус людини, створеної за образом Бога, але це також обпікає наше власне сумління. Лише деформована свідомість може ставитися до іншої людини як до об’єкта, а не як до особи. І тривала практика цього приносить неймовірні руйнування стосунків та особисті руйнування, оскільки ми зосереджуємося лише на власному задоволенні. І, з наукової точки зору, багаторазове використання має шкідливий вплив на наше життя.
Соціолог Семюел Перрі, який досліджував використання порнографії серед консервативних християн, виявив, що ті, хто часто споживає порнографію, частіше відмовляються від своєї віри. Звернення до самозадоволення несумісне із заповіддю самозречення (Марка 8:34). Ці християни не тримали в голові суперечливих переконань — «Я вважаю, що використання порнографії — це погано» і «Немає нічого поганого в тому, що я використовую порнографію», — а віддали перевагу применшенню думки про те, що секс поза шлюбом шкідливий. Ця траєкторія розкриває один із найтривожніших аспектів нашої культури. Не те щоб ми займалися незаконною сексуальною поведінкою, але ми можемо дійти висновку, що це добре для нас.
Як християни, ми повинні розуміти реальність порнографії та чітко заявляти про небезпеку, яку вона становить як для тих, хто її виробляє, так і для тих, хто її споживає. Ми повинні засуджувати цю грабіжницьку, експлуататорську та злочинну діяльність. І ми повинні закликати світ повернутися до погляду на сексуальність, побудованої на фізичній, відданій та взаємній близькості в контексті задуманого Богом шлюбу, а не на особистому самозадоволенні.
Автор: Алекс Ворд
Слово про слово