У відповідь на нові вказівки Ватикану, які дозволяють нелітургійні пастирські благословення гомосексуальних пар, єпископи Африки виступили зі спільною заявою про те, що «жодних благословень гомосексуальних пар в африканських церквах не буде».
Підписуйтеся на Родину в телеграмі https://t.me/rodyna_cath
Лист, виданий 11 січня, був написаний кардиналом Фрідоліном Амбонго, головою Симпозіуму єпископських конференцій Африки і Мадагаскару (SECAM). Кардинал Амбонго сказав, що лист — це синтез думок усіх африканських єпископів, отриманих у відповідь на запит, опублікований ним 20 грудня, повідомляє CNA.
Цей лист — перший випадок, коли Церква цілого континенту відкинула благословення одностатевих пар, як це запропоновано у «Fiducia Supplicans». У листі Амбонго зазначив, що хоча африканські єпископи «рішуче підтвердили своє сопричастя з Папою Франциском», вони вважають, що «позалітургійні благословення, запропоновані в декларації “Fiducia Supplicans”, не можна здійснювати в Африці без ризику наразитися на скандал».
Кардинал також заявив, що ватиканська декларація «Fiducia Supplicans», опублікована Дикастерієм віровчення 18 грудня, «викликала шок» в Африці та «посіяла хибні уявлення і хвилювання в умах багатьох мирян, богопосвячених осіб і навіть пастирів».
У відповідь на це африканські єпископи нагадують вірним, «як це чітко робить “Fiducia Supplicans”», що «доктрина Церкви про християнський шлюб і сексуальність залишається незмінною».
«З цієї причини ми, африканські єпископи, не вважаємо доцільним для Африки благословляти гомосексуальні союзи чи одностатеві пари, оскільки у нашому контексті це спричинило би плутанину та прямо суперечило би культурному етосу африканських спільнот», — сказано у заяві. Амбонго сказав, що мова декларації «надто тонка для розуміння простими людьми», і що їх було би «дуже важко переконати, що люди однієї статі, які живуть у стабільному союзі, не претендують при цьому на узаконення свого статусу».
Далі в листі перераховуються інші причини, чому Церква в Африці не буде пропонувати благословення одностатевим парам. У листі, зокрема, цитується біблійна розповідь про гріх мешканців Содому, який демонструє, що «гомосексуалізм настільки огидний, що може призвести до знищення міста». На додаток до біблійних причин, Амбонго вказує на «культурний контекст в Африці, глибоко вкорінений у цінностях природного права щодо шлюбу та сім’ї, що ще більше ускладнює прийняття союзів осіб однієї статі, оскільки вони розглядаються як те, що суперечить культурним нормам, і є зіпсутим за своєю суттю».
«Африканські єпископські конференції наголошують, що до людей з гомосексуальними нахилами потрібно ставитися з повагою та гідністю, водночас нагадуючи їм, що союзи осіб однієї статі суперечать волі Бога і тому не можуть отримати благословення Церкви, — підсумовує автор листа. — Тому обряди та молитви, які можуть розмити визначення шлюбу як виняткового, стабільного та нерозривного союзу між чоловіком і жінкою, відкритого до продовження роду вважаються неприйнятними».
За словами кардинала Амбонго, лист африканських єпископів був погоджений як Папою Франциском, так і префектом Дикастерію віровчення, кардинала Віктором Мануелем Фернандесом. Амбонго закликав християнські спільноти «не дозволити похитнути себе» плутаниною, яка охопила Церкву після оприлюднення «Fiducia Supplicans».
Він запевнив вірян у тому, що «Його Святість Папа Франциск, який рішуче виступає проти будь-якої форми культурної колонізації в Африці, благословляє африканський народ усім своїм серцем і заохочує їх залишатися вірними захисту християнських цінностей».
CREDO