Викладач початкової школи в Купертіно, Каліфорнія, – містечку в Силіконовій долині, де середня ціна будинку становить $ 2,3 млн – недавно попросив третьокласників розібратися в своїй расовій приналежності, а потім визначити своє місце в рейтингу відповідно до свого «впливу і привілеїв».
Грунтуючись на документах інформаторів і батьків, знайомих з заняттями, учитель третього класу початкової школи R.I. Meyerholz Elementary почав пояснювати тему «соціальної ідентичності» під час уроку математики. Учитель попросив всіх учнів створити «карту ідентичності» із зазначенням їхніх раси, класу, статі, релігії, структури сім’ї та інших характеристик. Учитель пояснив, що учні живуть в «домінуючій культурі» – вони «білі представники середнього класу, цисгендери, які отримують освіту, фізично здорові, християни, носії англійської мови». Згідно уроку, такі люди «створили і підтримували» цю культуру, щоб «утримувати владу і залишатися при владі».
Далі, читаючи з This Book Is Antiracist, учні дізналися, що «ті, у кого є привілеї, мають владу над іншими», і що «у людей, які не отримують вигоди від своєї соціальної ідентичності, які знаходяться в підпорядкованій культурі, привілеїв і влади майже немає або взагалі немає». Як приклад, в книзі йдеться, що «білий, цисгендерний чоловік, фізично здоровий, гетеросексуальний, що вважається зовні привабливим і говорить по-англійськи, має більше привілеїв, ніж чорна жінка-транссексуал». У деяких випадках, в силу принципу перетину, «деякі частини нашої особистості мають якусь владу, в той час як інші пригнічуються». Тобто це відбувається навіть всередині особистості однієї людини.
Після цієї дискусії вчитель змусив учнів деконструювати свої власні пересічні ідентичності і «обвести ті ідентичності, які мають владу і привілеї» на своїх картах ідентичності, ранжуючи їхні риси відповідно за ієрархією. У відповідному завданні учнів попросили написати коротке есе, яке описує, які аспекти їхньої ідентичності «володіють владою і привілеями», а які – ні. Очікувалося, що учні напишуть «принаймні одну повну сторінку». Як приклад в презентацію було включено короткий абзац про трансгендерність і не бінарну сексуальність.
Урок відразу ж став причиною скандалу серед батьків учнів. «Ми були шоковані, – сказав один з батьків, який погодився говорити на умовах анонімності. – Вони практично вчили мою 8-річну дитину расизму ». Цей батько, американець азіатського походження, зібрав групу сімей, щоб висловити протест проти навчальної програми школи з теорії «перетину дискримінацій». Група зустрілася з директором школи і зажадала припинити викладання, що викликає расові розбіжності. Після напруженої зустрічі адміністрація погодилася призупинити програму. (Коли до директора початкової школи R.I. Meyerholz Elementary Дженн Лашір звернулися за коментарями, вона сказала, що навчання не входить в «офіційну програму, а є процесом щоденного навчання, що проводиться сертифікованим учителем»).
Іронія полягає в тому, що, не дивлячись на те, що 94% школи – не білі, початкова школа R.I. Meyerholz Elementary – одна з найбільш привілейованих шкіл в Америці. Середній дохід сім’ї в Купертіно становить $ 172,000, і майже у 80% жителів мають, як мінімум, ступінь бакалавра. У школі, де більшість сімей американці азіатського походження, учні мають виключно високі показники успішності, і школа незмінно потрапляє в 1% всіх початкових шкіл в штаті. Коротше кажучи, нікого в R.I. Meyerholz Elementary не пригнічують, і процвітаючі батьки знають, що викладання теорії «перетину дискримінацій» замість математики – марна трата часу і потенційна небезпека.
Один з батьків сказав, що критична теорія раси нагадує китайську культурну революцію. «Вона розділяє суспільство на гнобителів і пригноблених, і оскільки ці ідентичності є вродженими характеристиками, які люди не можуть змінити, єдиний вихід – це насильницька революція, – сказав один з батьків. Я ріс в Китаї, я знаю, про що говорю. В результаті сім’я буде розірвана на частини; чоловік буде ненавидіти свою дружину, діти – батьків. Я думаю, що це вже відбувається і тут ».
У початковій школі Meyerholz сім’ї американців азіатського походження стривожені фактом викладання критичної теорії раси в школі. З моменту своєї первісної перемоги вони почали розглядати питання про проведення кампанії проти шкільної ради. «Ми думаємо, що деякі з членів нашого шкільного ради – активісти [критичної теорії раси], і вони повинні піти, – сказав один з батьків. – Захоплення наших державних установ прогресистами, одержимими питаннями раси і привілеїв, заслуговує опозиції на всіх рівнях ». Батьки Купертіно приєдналися до боротьби.